Pátek, 26. dubna 2024

Metrem jezdí reklama na lepší třídění odpadků

Metrem jezdí reklama na lepší třídění odpadků

Praha - Internet, noviny, televize, kino. Reklamy ekologických organizací, které nabádají lidi k šetrnějšímu chování k životnímu prostředí, se postupně objevují na stejných místech jako poutače na nové modely aut nebo ledniček.

Úplnou novinkou je reklama ekologického Hnutí Duha v soupravách pražského metra zaměřená na třídění odpadu. Plakátky visí ve vagonech, které jezdí na nejdelší trase B.

"Ve vagónech metra jezdí celý únor sedmdesát reklam. Očekáváme, že kampaň osloví statisíce Pražanů i přespolních," řekl Vojtěch Kotecký z Hnutí Duha.

Smyslem inzerátů je nabídnout lidem, aby poslali email svým poslancům a žádali po nich takové změny v zákoně o odpadech, které usnadní třídění nepotřebného papíru, skla či plastů. Na speciální internetové stránce jsou zároveň rady, jak třídit

Reklama vyšla na 57 tisíc
Hnutí Duha vyšla měsíční reklamní kampaň včetně tisku inzerátů na 57,3 tisíc korun. "Naštěstí jsme dostali nízkou komerční cenu," řekl Aktuálně.cz Kotecký.

Kompletní náklady pokryl grand od CEE Bankwatch Network, mezinárodní organizace, s níž sdružení spolupracuje na prosazování lepší recyklace odpadu v Česku a dalších zemích.

"Velká většina Čechů považuje třídění odpadu za správné. Proto jsme zvolili kampaň, která osloví velké množství lidí mohou nám totiž pomoci prosadit, aby bylo třídění také snadné. Rozhodnutí budou mít v rukou poslanci, takže je důležité, aby věděli, co si lidé myslí," vysvětlil Kotecký.

Popelnice brzy podraží. Až na dvojnásobek
Ministerstvo životního prostředí právě sepisuje novelu zákona o odpadech, jejímž smyslem je dosáhnout toho, aby se více nepotřebných zbytků z domácností recyklovalo a neskončilo na skládkách.

Chystá se například zdražení poplatků za odvoz popelnic až na 900 korun ročně, třídění biologického odpadu a nebo zvýšení cen za ukládání odpadků na skládkách.

Podle ministerstva životního prostředí vyprodukuje průměrný Čech asi 400 kilogramů odpadu ročně, recykluje se však jen pětina. Největší množství končí právě na skládkách.

"Podle vládou schváleného Plánu odpadového hospodářství bychom se měli dostat k padesátiprocentní recyklaci do roku 2010," připomněl ministr Bursík. "To není možné bez zásadních změn v legislativě a zlepšení současných systémů nakládání s odpady."

Kampaň s britským držitelem Oscara
Hnutí Duha si eko-reklamu "vyzkoušela" už před dvěma lety. Počátkem roku 2006 vyházely v regionálních novinách inzeráty upozorňující na přínosy energie z větru. Reklama vyšla v devíti okresech, kde se právě rozhodovalo o budování nových větrníků a kde mnozí lidé nebyli tomuto způsobu získávání energie příliš nakloněni.

Čtěte dále: Nová kampaň ekologů: větrná energie
Cílenou reklamu na "čistou přírodu" asi nejvíc proslavil spot, který natočila britská pobočka Greenpeace. Krátký film se několikrát objevil i v České televizi. Mimozemšťané v něm hodnotí Zemi jako neperspektivní planetu, kterou mohou zlikvidovat, protože ji její obyvatelé stejně zničí. Jednoho z mimozemšťanů ztvárnil i herec Jim Broadbent, držitel Oscara za film Iris.

http://aktualne.centrum.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů