ZELENOU NENÍ TŘEBA VYMALOVAT
Nejzásadnější trend v hotelovém průmyslu pro letošní rok vidí většina hoteliérů v "zezelenání". Přestože zelená barva uklidňuje, se životním prostředím to nevypadá příliš růžově, a tak se snaží i hotelový průmysl přispět svou troškou do mlýna a chovat se zodpovědně a šetrně. Je to sice běh na dlouhou trať, ale určitě se vyplatí. Tématu životního prostředí se budeme ještě letos podrobněji věnovat.
K životnímu prostředí hotely mohou být šetrné ve všech svých provozech. Od výměny úsporných žárovek, přes netoxické barvy na stěnách, nízkoprůtokové sprchové hlavice a toalety, netoxické čisticí prostředky, až po organické bavlněné ručníky a ložní prádlo, které se pere pouze na vyžádání hosta, a hotelové tištěné dokumenty na recyklovaném papíru s inkoustem na bázi sóji.
Zelený trend se nevyhnul ani kuchyním. Kde to jde, rozmáhají se čisticí a mycí prostředky šetrné k životnímu prostředí, recyklovatelné stavební hmoty. Recyklování a používání recyklovaného materiálu a třídění odpadu jsou již naprostou samozřejmostí. Zaklínadlo SOL (sezonní, organické, lokální) je vlastní všem. Důraz se klade na efektivnost využití vody a energie. Kuchaři si sami obstarávají bylinky, koření a jiné "drobnosti", které si sami pěstují, a to třeba na střechách, v oknech, truhlících na balkonech. Mají tak perfektní přehled, zaručenou kvalitu a hlavně vše vždy po ruce. Organické produkty v kuchyni nesmí chybět.
Kráceno
ZDROJ: HOTEL&SPA MANAGEMENT