BBC razí etickou módu
Stále více lidí zajímá, odkud pochází oblečení, kterým si plní své šatníky a za
jakých podmínek bylo vyrobeno. Britská BBC proto vyslyšela poptávku spotřebitelů
po "etické módě" a spustila nový internetový magazín, který na takové otázky
odpovídá. Jmenuje se příznačně Thread (Nit).
Stále více lidí zajímá, odkud pochází oblečení, kterým si plní své šatníky a za jakých podmínek bylo vyrobeno. Britská BBC proto vyslyšela poptávku spotřebitelů po "etické módě" a spustila nový internetový magazín, který na takové otázky odpovídá. Jmenuje se příznačně Thread (Nit).
Podle BBC se totiž celá třetina mladých lidí ve Velké Británii zajímá o to, jak jít s dobou a zároveň kupovat oblečení vyrobené za spravedlivou cenu a bez velkého dopadu na životní prostředí.
Nový magazín proto radí, jak sloučit svůj šatník s pravidly ekologické a etické módy. Komu by snad připadal takový styl nudný, toho přesvědčí magazín o opaku. Fantazii se meze nekladou, nové oblečení se nemusí jen kupovat. Stačí si vlastnoručně upravit dosavadní oblečení nebo ho vyměňovat s přáteli. Taková je filozofie magazínu.
Thread poukazuje i na nelidské podmínky, ve kterých se oblečení v zemích třetího světa vyrábí. Šest mladých módních nadšenců zažilo stejné podmínky, jakým jsou vystaveni dělníci textilních továren v Indii. To vše pod hledáčkem kamery. První část čtyřdílné reality show "Krev, pot a trička" odvysílala BBC včera večer.
Projekt BBC chce především informovat a inspirovat mladé spotřebitele. Zároveň jim dokázat, že ekologie může být i zábava. Kromě zábavy si mají rovněž uvědomit opravdovou cenu levného oblečení dováženého z asijských dílen.
Do Čech tento trend vstupuje pomalu, přestože i u nás celá řada módních řetězců vychází uvědomělým spotřebitelům vstříc. Zboží z ekologičtější, organické bavlny, nabízí v Česku řetězce H&M, C&A, Marks&Spencer nebo prodejny Jackpot a Cottonfield. Ze stejného materiálu navrhl jednu kolekci i Levi's. V Česku působí i několik tzv. fair trade obchodů nabízejících zboží, které je prodáváno za "férovou" cenu pro jeho výrobce. Do povědomí českých spotřebitelů si ale takové produkty svou cestu teprve razí.
Podle BBC se totiž celá třetina mladých lidí ve Velké Británii zajímá o to, jak jít s dobou a zároveň kupovat oblečení vyrobené za spravedlivou cenu a bez velkého dopadu na životní prostředí.
Nový magazín proto radí, jak sloučit svůj šatník s pravidly ekologické a etické módy. Komu by snad připadal takový styl nudný, toho přesvědčí magazín o opaku. Fantazii se meze nekladou, nové oblečení se nemusí jen kupovat. Stačí si vlastnoručně upravit dosavadní oblečení nebo ho vyměňovat s přáteli. Taková je filozofie magazínu.
Thread poukazuje i na nelidské podmínky, ve kterých se oblečení v zemích třetího světa vyrábí. Šest mladých módních nadšenců zažilo stejné podmínky, jakým jsou vystaveni dělníci textilních továren v Indii. To vše pod hledáčkem kamery. První část čtyřdílné reality show "Krev, pot a trička" odvysílala BBC včera večer.
Projekt BBC chce především informovat a inspirovat mladé spotřebitele. Zároveň jim dokázat, že ekologie může být i zábava. Kromě zábavy si mají rovněž uvědomit opravdovou cenu levného oblečení dováženého z asijských dílen.
Do Čech tento trend vstupuje pomalu, přestože i u nás celá řada módních řetězců vychází uvědomělým spotřebitelům vstříc. Zboží z ekologičtější, organické bavlny, nabízí v Česku řetězce H&M, C&A, Marks&Spencer nebo prodejny Jackpot a Cottonfield. Ze stejného materiálu navrhl jednu kolekci i Levi's. V Česku působí i několik tzv. fair trade obchodů nabízejících zboží, které je prodáváno za "férovou" cenu pro jeho výrobce. Do povědomí českých spotřebitelů si ale takové produkty svou cestu teprve razí.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích