U řady velkých staveb by se mohla uplatnit při přepravě stavebních hmot vodní
doprava, která je šetrnější k životnímu prostředí než nákladní auta. Místo toho
se materiál vozí auty, která obtěžují obyvatele a ničí vozovky, řekl ČTK Jan
Kafka ze sekce vodní dopravy Svazu dopravy. Stavbaři dopravu po vodě většinou
odmítají, protože je dražší a je nutné náklad několikrát přeložit. Cenovou
konkurenceschopnost ztratila vodní doprava také s výhodou nižšího zdanění nafty.
V minulosti se vodní doprava uplatnila při stavbě Letenského tunelu nebo
Palladia na náměstí Republiky. Jako příklady nynějších staveb Kafka jmenoval
Tunel Blanka, silniční obchvat u Komořan a obchvat mezi Lahovicemi a Slivencem.
Podle lodních dopravců by se dal stavební materiál přepravovat po vodě při
stavbách v Libni, na Maninách nebo Rohanském ostrově. Naložená nákladní auta by
pak nezatížila městské komunikace a neobtěžovala Pražany. Lodní dopravci jsou
schopni po vodě přepravit tři miliony tun stavebních hmot, kapacitu by mohli i
navýšit. Praha má tři přístavy - Holešovice, Smíchov a Radotín.
U řady velkých staveb by se mohla uplatnit při přepravě stavebních hmot vodní doprava, která je šetrnější k životnímu prostředí než nákladní auta. Místo toho se materiál vozí auty, která obtěžují obyvatele a ničí vozovky, řekl ČTK Jan Kafka ze sekce vodní dopravy Svazu dopravy. Stavbaři dopravu po vodě většinou odmítají, protože je dražší a je nutné náklad několikrát přeložit. Cenovou konkurenceschopnost ztratila vodní doprava také s výhodou nižšího zdanění nafty. V minulosti se vodní doprava uplatnila při stavbě Letenského tunelu nebo Palladia na náměstí Republiky. Jako příklady nynějších staveb Kafka jmenoval Tunel Blanka, silniční obchvat u Komořan a obchvat mezi Lahovicemi a Slivencem. Podle lodních dopravců by se dal stavební materiál přepravovat po vodě při stavbách v Libni, na Maninách nebo Rohanském ostrově. Naložená nákladní auta by pak nezatížila městské komunikace a neobtěžovala Pražany. Lodní dopravci jsou schopni po vodě přepravit tři miliony tun stavebních hmot, kapacitu by mohli i navýšit. Praha má tři přístavy - Holešovice, Smíchov a Radotín.