zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Stavaři málo využívají vodní dopravu

29.04.2008
Voda
Stavaři málo využívají vodní dopravu

U řady velkých staveb by se mohla uplatnit při přepravě stavebních hmot vodní doprava, která je šetrnější k životnímu prostředí než nákladní auta. Místo toho se materiál vozí auty, která obtěžují obyvatele a ničí vozovky, řekl ČTK Jan Kafka ze sekce vodní dopravy Svazu dopravy. Stavbaři dopravu po vodě většinou odmítají, protože je dražší a je nutné náklad několikrát přeložit. Cenovou konkurenceschopnost ztratila vodní doprava také s výhodou nižšího zdanění nafty. V minulosti se vodní doprava uplatnila při stavbě Letenského tunelu nebo Palladia na náměstí Republiky. Jako příklady nynějších staveb Kafka jmenoval Tunel Blanka, silniční obchvat u Komořan a obchvat mezi Lahovicemi a Slivencem. Podle lodních dopravců by se dal stavební materiál přepravovat po vodě při stavbách v Libni, na Maninách nebo Rohanském ostrově. Naložená nákladní auta by pak nezatížila městské komunikace a neobtěžovala Pražany. Lodní dopravci jsou schopni po vodě přepravit tři miliony tun stavebních hmot, kapacitu by mohli i navýšit. Praha má tři přístavy - Holešovice, Smíchov a Radotín.

http://www.stavebni-forum.cz/

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
ASIO, spol.s r.o.
28
7. 2017
28.7.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí