Vláda řeší, jak omezit dovoz ojetin
Vláda chce zpřísnit podmínky pro dovoz a registraci ojetých automobilů. Včera
proto schválila zřízení meziresortní komise, která by měla najít způsob, jak
toho dosáhnout, aniž by Česku hrozil postih od Evropské komise. Jednou z
možností je zpřísnit kontroly ve Stanicích technické kontroly, dalšími jsou pak
zatížení vozidel ekologickými poplatky či změna zásad při pojištění vozidel.
Vláda chce zpřísnit podmínky pro dovoz a registraci ojetých automobilů. Včera proto schválila zřízení meziresortní komise, která by měla najít způsob, jak toho dosáhnout, aniž by Česku hrozil postih od Evropské komise. Jednou z možností je zpřísnit kontroly ve Stanicích technické kontroly, dalšími jsou pak zatížení vozidel ekologickými poplatky či změna zásad při pojištění vozidel.
Po vstupu do Evropské unie bylo nutné zrušit všechna omezení dovozu ojetin. V současnosti EK tlačí na další zmírnění postupu při dovozu ojetých vozidel do nových členských států. Její snahou je dosáhnout zrušení pravidelné technické prohlídky před registrací, pokud má vozidlo ze země původu prohlídku ještě platnou. Evropská komise již zahájila řízení s Polskem a Slovenskem, které se pokusily dovozy ojetých vozů omezit.
Další cestou, kterou by budoucí komise měla zvážit, je možnost likvidace vraků za pomoci případného dotačního programu. Třetí oblastí je zpřísnění dohledu nad Stanicemi technické kontroly.
Řebíčka ve čtvrtek kvůli problémům s dovozem ojetin ve sněmovně interpeloval poslanec ČSSD Břetislav Petr. Připomněl, že novela z roku 2006 zrušila omezení dovozu aut starších osmi let a autobusů či nákladních aut starších pěti let. Podle něj je dovoz ojetých vozů starších deseti let pouze jiným druhem dovozu odpadu.
Podle údajů ministerstva dopravy se do Česka loni dovezlo 212 tisíc ojetých osobních automobilů, nových aut bylo registrováno 132 tisíc. Průměrné stáří těchto dovozů je více než 8,5 roku.
Po vstupu do Evropské unie bylo nutné zrušit všechna omezení dovozu ojetin. V současnosti EK tlačí na další zmírnění postupu při dovozu ojetých vozidel do nových členských států. Její snahou je dosáhnout zrušení pravidelné technické prohlídky před registrací, pokud má vozidlo ze země původu prohlídku ještě platnou. Evropská komise již zahájila řízení s Polskem a Slovenskem, které se pokusily dovozy ojetých vozů omezit.
Další cestou, kterou by budoucí komise měla zvážit, je možnost likvidace vraků za pomoci případného dotačního programu. Třetí oblastí je zpřísnění dohledu nad Stanicemi technické kontroly.
Řebíčka ve čtvrtek kvůli problémům s dovozem ojetin ve sněmovně interpeloval poslanec ČSSD Břetislav Petr. Připomněl, že novela z roku 2006 zrušila omezení dovozu aut starších osmi let a autobusů či nákladních aut starších pěti let. Podle něj je dovoz ojetých vozů starších deseti let pouze jiným druhem dovozu odpadu.
Podle údajů ministerstva dopravy se do Česka loni dovezlo 212 tisíc ojetých osobních automobilů, nových aut bylo registrováno 132 tisíc. Průměrné stáří těchto dovozů je více než 8,5 roku.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích