Společnost ProAction Media představila své nové disky, které by opět měly
posunout ohledy na přírodu brané při výrobě. Flex-Lite Disc je vyráběn s
využitím pouze poloviny polykarbonátové směsi, než je tomu u běžných DVD médií.
To ve finále ušetří až 70% uhlíku, co se výstupu továrny týče. Nová technologie
výroby potom zajistila i to, že jsou disky ze 100% recyklovatelné, což je při
dnešním objemu výroby jistě velmi podstatným faktem. Flex-Light Disc je potom
díky použití méně materiálu daleko ohebnější a lehčí. Pokud hovoříme o záznamu a
vrstvě média, žádné změny se nekonají. Kapacita je stejná jako v případě DVD-5.
Když potom Pro Action Media obhajuje výhody nového výrobku, nelze prakticky nic
namítat. Stejné náklady na výrobu, jako u dnešních disků, nepotřebuje ochranný
obal (úspora tisku a materiálů obecně), či nemalá úspora financí při přepravě
(díky 50% hmotnosti). To vše jsou jistě argumenty pádné. Co ale sám považuji za
smutné, je fakt, že podobné nápady vždy zůstávají výrobně pod střechou vynálezce
technologie. S takovouto strategií se podobný výrobek nemá šanci masově prosadit
(jedna společnost nemůže zvládat pokrytí světového trhu). Doufejme tedy jen, že
bude technologie (řekněme linky) k běžnému prodeji. Podobná ochrana přírody,
kterou si vývojář „syslí“ sám pro sebe je totiž spíše výsměchem, než pokusem
opravdu něco změnit. A v tomto případě by bylo snížení produkce plastů opravdu
vcelku rozumným. Konec konců, u spotřebního materiálů jde onoho odpadu vidět
vždy nejvíce.
Společnost ProAction Media představila své nové disky, které by opět měly posunout ohledy na přírodu brané při výrobě. Flex-Lite Disc je vyráběn s využitím pouze poloviny polykarbonátové směsi, než je tomu u běžných DVD médií. To ve finále ušetří až 70% uhlíku, co se výstupu továrny týče. Nová technologie výroby potom zajistila i to, že jsou disky ze 100% recyklovatelné, což je při dnešním objemu výroby jistě velmi podstatným faktem. Flex-Light Disc je potom díky použití méně materiálu daleko ohebnější a lehčí. Pokud hovoříme o záznamu a vrstvě média, žádné změny se nekonají. Kapacita je stejná jako v případě DVD-5. Když potom Pro Action Media obhajuje výhody nového výrobku, nelze prakticky nic namítat. Stejné náklady na výrobu, jako u dnešních disků, nepotřebuje ochranný obal (úspora tisku a materiálů obecně), či nemalá úspora financí při přepravě (díky 50% hmotnosti). To vše jsou jistě argumenty pádné. Co ale sám považuji za smutné, je fakt, že podobné nápady vždy zůstávají výrobně pod střechou vynálezce technologie. S takovouto strategií se podobný výrobek nemá šanci masově prosadit (jedna společnost nemůže zvládat pokrytí světového trhu). Doufejme tedy jen, že bude technologie (řekněme linky) k běžnému prodeji. Podobná ochrana přírody, kterou si vývojář „syslí“ sám pro sebe je totiž spíše výsměchem, než pokusem opravdu něco změnit. A v tomto případě by bylo snížení produkce plastů opravdu vcelku rozumným. Konec konců, u spotřebního materiálů jde onoho odpadu vidět vždy nejvíce.