Nová trasa pro D3: třeba parkem Konopiště
AUTOR: Ivana Kottasová
AUTOR-WEB: www.ihned.cz [http://www.ihned.cz/kottasova]
AUTOR: Ivana Kottasová
AUTOR-WEB: www.ihned.cz
Ministr Martin Bursík zveřejní v nejbližších dnech výsledek auditu, kterým zjišťoval, jaký vliv má vládou schválená trasa dálnice D3 na životní prostředí. A bude to podle informací HN nepříjemné zjištění. Ačkoliv vláda i kraj už v roce 2006 řekly, kudy dálnice z Prahy na jih Čech povede, studie ukazuje, že to není nejvhodnější varianta.
Proto se do hry vrací další možnosti. Například skrz část zámeckého parku u Konopiště. Anebo krajinou kolem Sázavy. Nebo by dálnice mohla kopírovat trasu staré cesty na Budějovice a Písek. Uvažuje se i o jejím zahloubení pod zem, alespoň v některých úsecích. Některé z variant jsou pro prostředí horší než schválená.
Nové varianty se objevují i proto, že dva roky schválená trasa se nelíbí starostům obcí kolem Sázavy a ekologům. Ti proti ní hlasitě protestují a upozorňují na škody, které by stavba způsobila právě v Posázaví. Mimo jiné počítá se stavbou vůbec největšího mostu v Česku, který by vedl přes Sázavu.
Ministerstvo si v každém úseku dokázalo vybrat variantu, která životnímu prostředí tolik neškodí. Jenže ve většině případů šlo o trasu, která vede nejblíže dnešní rychlostní silnice R4 - tedy té na Písek a České Budějovice.
Dálnice D3 je v plánu už desítky let. Poprvé se o ní uvažovalo už během druhé světové války, do plánů na vybudování dálniční sítě byla zařazena v roce 1987.
Silnice na jih Čech jsou již řadu let značně přetížené, zejména kamionovou dopravou. Některými jihočeskými obcemi projedou desítky tisíc aut denně.
AUTOR-WEB: www.ihned.cz
Ministr Martin Bursík zveřejní v nejbližších dnech výsledek auditu, kterým zjišťoval, jaký vliv má vládou schválená trasa dálnice D3 na životní prostředí. A bude to podle informací HN nepříjemné zjištění. Ačkoliv vláda i kraj už v roce 2006 řekly, kudy dálnice z Prahy na jih Čech povede, studie ukazuje, že to není nejvhodnější varianta.
Proto se do hry vrací další možnosti. Například skrz část zámeckého parku u Konopiště. Anebo krajinou kolem Sázavy. Nebo by dálnice mohla kopírovat trasu staré cesty na Budějovice a Písek. Uvažuje se i o jejím zahloubení pod zem, alespoň v některých úsecích. Některé z variant jsou pro prostředí horší než schválená.
Nové varianty se objevují i proto, že dva roky schválená trasa se nelíbí starostům obcí kolem Sázavy a ekologům. Ti proti ní hlasitě protestují a upozorňují na škody, které by stavba způsobila právě v Posázaví. Mimo jiné počítá se stavbou vůbec největšího mostu v Česku, který by vedl přes Sázavu.
Ministerstvo si v každém úseku dokázalo vybrat variantu, která životnímu prostředí tolik neškodí. Jenže ve většině případů šlo o trasu, která vede nejblíže dnešní rychlostní silnice R4 - tedy té na Písek a České Budějovice.
Dálnice D3 je v plánu už desítky let. Poprvé se o ní uvažovalo už během druhé světové války, do plánů na vybudování dálniční sítě byla zařazena v roce 1987.
Silnice na jih Čech jsou již řadu let značně přetížené, zejména kamionovou dopravou. Některými jihočeskými obcemi projedou desítky tisíc aut denně.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích