Nové, k životnímu prostředí přátelské logo Wal-Martu
Premiéra nového loga americké retailové firmy Wal-Mart je v souladu s cílem jejího nejvyššího představitele H. Lee Scotta přeměnit společnost na k životnímu prostředí více přátelskou korporaci. Nový typ písma je průlomem 46letého tradičního používání tučných velkých písmen. "Na nové logo Wal-Martu je možné nahlížet jako na pokus o novou stylizaci na laskavější a vlídnější společnost," tvrdí Tobias Frere-Jones, profesor typografie na Yale University a šéf Hoefler & Frere-Jones, newyorské firmy zaměřené na design písma. "Tento redesign vypadá jako snaha podpořit reputaci diskontního retailera jako přátelského k životnímu prostředí," dodává. "Nový rozbřesk slunce vypadá organicky. Mám pocit, že se pokoušejí říct: ,jsme ekologicky uvědomělá firma'," říká Marty Neumeier, prezident firmy Neutron ze San Francisca, která se specializuje na značky. Během posledních dvou let začal Wal-Mart stále častěji nabízet udržitelné obaly a produkty a stejně tak i snižovat spotřebu energie svých nákladních vozidel.
Korporace obecně mění svá loga, když je k tomu přinutí trh, ať už zvýšenou konkurencí, nebo ekonomickým poklesem. Tyto redesigny jsou něčím víc než pouhým zkrášlením zastaralého loga. Nejnovější přepracování loga Wal-Martu jistě není jeho posledním.
Je ale jasné, že samotné nové logo nemůže zachránit společnost strádající v drsných ekonomických dobách. Například Starbucks letos oznámil ukončení provozu stovek prodejen navzdory používání nového loga. Nové písmo a vizuál zcela jistě oživí vzhled Wal-Martu, ale společnost bude muset stále tvrdě pracovat na splnění vysokých environmentálních cílů H. Lee Scotta.
ZDROJ: REGAL