O značku ekologicky šetrné služby je prý malý zájem
Důvodem jsou prý obavy provozovatelů hotelů z toho, že kvůli přijetí značky budou muset například podstoupit rekonstrukci hotelu. To je však podle Petrové omyl. "Na 90 procent všech opatření je naprosto bez nákladů," uvedla. Roli podle Petrové hraje také mentalita vedení jednotlivých hotelů. Často se prý v praxi setkává s tvrzením manažerů, že hotely již ekologicky provozují a zvláštní značku k tomu nepotřebují.
Ekologickou značku můžou provozovatelé služeb získat, pokud splní předepsaná kritéria v oblasti nakládání s odpady, hospodaření s energií a vodou či v nákupu ekologicky šetrných výrobků.
Nízké povědomí o značce ekologicky šetrné služby a malý zájem o ní souvisí s celkovým malým počtem výrobků certifikovaných v programu Česká kvalita, řekl mediální zástupce programu Tomáš Kouřil. "Peníze, které jsou na propagaci uvolňovány, naprosto nekorespondují s významem programu," dodal.
V Česku se značka "ekologicky šetrná služba" udělovala zatím jen v kategorii ubytovacích služeb a kempů. V přípravě jsou prý další dvě kategorie pro obchody a školy, chystá se údajně také zapojení tiskáren a kanceláří.
V celé Evropské unii má nyní podle Petrové označení ekologicky šetrné služby 205 ubytovacích zařízení a 41 kempů. Značka je však prý v zahraničí častá například také u prádelen, čistíren, myček aut, fotolabů nebo restaurací.
V České republice se ekologicky šetrné výrobky značí od roku 1994, v roce 2004 bylo značení rozšířeno také na služby. Garantem značky je ministerstvo životního prostředí.