zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Startuje kampaň na podporu spotřeby sladkovodních ryb

01.09.2008
Voda
Příroda
Startuje kampaň na podporu spotřeby sladkovodních ryb

Ministerstvo zemědělství chce zvýšit spotřebu sladkovodních ryb domácí produkce. Proto od září spustí kampaň, která má podpořit zájem českých spotřebitelů o tuzemské rybí produkty. Vyplývá to z informací zveřejněných na webových stránkách ministerstva zemědělství.

Přestože ČR patří v Evropě k předním producentům sladkovodních ryb, jejich spotřeba podle ministra zemědělství Petra Gandaloviče zaostává za evropským průměrem. Projekt se zaměří na tři tuzemské dominantní ryby: kapra, amura a tolstolobika. Náklady 150 milionů korun uhradí EU z příslušných fondů. "Chceme navrátit rybím produktům jejich místo v českém jídelníčku, a tak podpořit zdravý životní styl populace", uvedl ministr Gandalovič na webových stránkách MZe.

Označení "Ryba domácí" má podle mluvčího ministerstva Petra Vorlíčka upozornit na původ produktu a zároveň vytvořit vazbu k produktu, který je potřeba mít doma, vysvětluje Vorlíček.

Kampaň startuje 1. září a bude mít několik fází. V první fázi ještě během letošního roku kampaň upozorní na nízkou spotřebu ryb v republice. V dalších letech postupně představí jednotlivé druhy ryb a seznámí veřejnost s jejich specifiky. V dalších letech, až do roku 2011 by měla kampaň prezentovat výhody konzumace rybího masa a poukazovat na chutnost rybích produktů, rozmanité možnosti přípravy rybího masa a především jeho prospěšnost pro zdraví.

Populace bude oslovována formou televizních spotů, inzercí v novinách a časopisech a prostřednictvím internetu. Součástí kampaně budou i road show, výstavy či kuchařské akce pro veřejnost.

V současné době se ryby v ČR chovají na zhruba 42.000 hektarech rybníků. Podle Českého statistického Úřadu v roce 2006 tuzemští rybáři vylovili 25.077 tun ryb. Jednoznačně převládá kapr, který se na celkovém výlovu podílí téměř 90 procenty.

Kapr z České republiky platí za vysoce kvalitní rybu jak na zahraničním, tak domácím trhu. Jeho jakostní zárukou je přidělená ochranná značka Český kapr, uvádí Rybářské sdružení České republiky. V exportu i na domácím trhu, jejichž poměr je vyrovnaný, dominuje živý kapr. Je to dáno tradicí i stravovacími zvyklostmi. Zpracované ryby představují asi jen deset procent všech vyprodukovaných tržních ryb, zájem o ně však vzrůstá.

Produkty tuzemských rybářů se vyvážejí zejména do SRN, Francie, Itálie, Polska a na Slovensko, konstatuje ředitel Rybářského sdružení ČR Václav Šilhavý.

Na Operační program rybářství, jehož je projekt součástí, je pro roky 2007-2013 určena zhruba miliarda korun.

http://www.spotrebitele.info

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí