zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

V říjnu vtrhne do obchodů s elektronikou Recyklománie

01.10.2008
Odpady
V říjnu vtrhne do obchodů s elektronikou Recyklománie

Každý, kdo v obchodech s elektronikou v průběhu října zakoupí nový televizor nebo počítačový monitor a přitom prodejci odevzdá svůj starý k recyklaci, obdrží 500 korun. Kampaň pod názvem Recyklománie pořádá kolektivní systém ASEKOL, který se zabývá organizací zpětného odběru a recyklací vysloužilých elektrozařízení. Kampaň má podpořit nejen ochranu životního prostředí, ale i blížící se digitalizaci.

Občané, kteří vlastní starý, nepotřebný nebo zcela nefunkční televizor či monitor, mohou v říjnu ušetřit při nákupu nového. Stačí, když kupující nového LCD či plazmového televizoru nebo počítačového monitoru zakoupí výrobek značky výrobce zapojeného do kolektivního systému ASEKOL a obratem odevzdá svoji starou televizi či monitor. „Spotřebitel při nákupu obdrží bonusový šek, který spolu s kopií účtenky zašle k nám do ASEKOLu. Následně od nás obdrží částku 500 korun,“ objasňuje proces vyplacení peněz Jan Vrba ze společnosti ASEKOL, která akci organizuje. Recyklománie se týká 22 značek televizorů a 9 značek počítačových monitorů, které bude možno pořídit v několika stovkách prodejen. Aktuální seznam prodejců a značek zapojených do projektu Recyklománie je k dispozici na www.recyklomanie.cz.

Kampaň je zaměřena na zvýšení povědomí o zpětném odběru elektrozařízení. „Za poslední roky se situace v oblasti recyklace elektrospotřebičů v České republice výrazně zlepšila, ale stále máme oproti západní Evropě co dohánět,“ říká Vrba a dodává: „Naším hlavním úkolem je přesvědčit občany o nezbytnosti recyklace a ochrany životního prostředí. Lidé si příliš neuvědomují, že některé spotřebiče v sobě obsahují nebezpečné látky. Například jeden starý televizor může obsahovat i dva kilogramy karcinogenního olova.“ Na druhou stranu však televize obsahuje řadu cenných materiálů (například měď, plošné spoje, železné a neželezné kovy či sklo), které se dají díky recyklaci opětovně použít.

Aktuální statistiky ukazují, že právě televizory a monitory patří k často obměňovaným elektrozařízením v domácnostech. V průměru 62 % domácností jednou za 6–10 let pořídí nový televizor a PC monitor si polovina domácností kupuje každých 2–5 let. „Lidem také hodně záleží na technologických specifikacích těchto elektrozařízení. Novou televizi si dnes z důvodu modernizace kupuje polovina občanů, monitor dokonce dvě třetiny,“ doplňuje Vrba.

Kromě zmiňovaných aspektů cílí kampaň také na občany, kteří uvažují o koupi nového televizoru v souvislosti s blížící se digitalizací televizního vysílání. Právě moment, kdy řada domácností bude pořizovat přístroj se schopností příjmu digitálního signálu, je vhodnou příležitostí, jak ušetřit a zároveň se aktivně zapojit do ochrany životního prostředí v naší vlasti.  

Kontakty

Ondřej Tesař, AMI Communications, e-mail: ondrej.tesar@amic.cz, tel.: 234 124 112, 602 698 854, tiskové středisko press.amic.cz

ASEKOL s. r. o.: Dobrušská 1, Praha 4, koordinátor projektu: Karel Krejsa, e-mail: krejsa@asekol.cz,
tel.: 723 987 931, www.asekol.cz
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
19
8. 2017
19-26.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
LTD Polana
Ekologický institut Veronica
28
8. 2017
28.8-3.9.2017 - Ostatní akce
Centrum Veronica Hostětín, Hostětín 86
12
9. 2017
12-14.9.2017 - Veletrh, výstava
Birmingham
22
9. 2017
22-24.9.2017 - Seminář, školení
Ekodomov, V Podbabě 29B, Praha 6
26
9. 2017
26-28.9.2017 - Konference
Duisburg
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí