Hypnotický Citroën s ekologickými sklony
Studii pohání dvoulitrový turbodiesel o výkonu 200 koní a točivém momentu 420 newtonmetrů spolu s padesátikoňovým elektromotorem o točivém momentu 200 Nm. Spalovací motor je prostřednictvím šestistupňového automatu spojený s přední nápravou, elektřina v případě potřeby dodává sílu na zadní kola.
Koncern PSA Peugeot Citroën pohon nazývá HYmotion4 a od roku 2011 jej hodlá montovat do sériových modelů obou značek.
Hypnos je díky hybridnímu pohonu akcelerovat z klidu na stokilometrovou rychlost během 9,4 sekundy a kilometrový sprint s pevným startem zvládne za 31 vteřin.
Pozitivní vliv má pohonné ústrojí rovněž na spotřebu. V průměru si totiž Hypnos řekne o 4,5 litru nafty na sto kilometrů a emise oxidu uhličitého činí 120 gramů na kilometr, což je hranice vyžadovaná úředníky Evropské komise.
Foto: Karel Šanda