zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

ADAC nabádá ke srážení lesní zvěře

25.10.2008
Příroda
Les
ADAC nabádá ke srážení lesní zvěře
Netradiční nárazový test německého autoklubu ADAC přinesl překvapivý výsledek. Podle něj můžete vyhýbáním lesní zvěři způsobit větší nepříjemnost, než když ji srazíte.

Dny se krátí a s delší tmou se zvyšuje riziko srážky s lesní zvěří. Německý autoklub ADAC provedl nárazový test simulující, jaké by měla důsledky. Automobil byl poslán proti figuríně daňka vysoké 93 centimetrů v kohoutku a vážící 55 kilogramů, s níž se srazil čtyřicetikilometrovou rychlostí. Na podobné rychlosti řidiči své vozy obvykle zbrzdí těsně před srážkou s lesní zvěří.

Nebezpečně vypadající náraz by nakonec nezpůsobil posádce žádnou vážnější újmu na zdraví.Po nárazu byla figurína daňka vymrštěna přídí vozu a v oblouku dopadla na kapotu těsně před přední sklo. Pro zvíře by nehoda dopadla tragicky, posádce vozu však nic vážného nehrozilo. Při testu figurína zvířete ani nerozbila přední sklo. Přitom šlo o nadprůměrně velké zvíře, většina podobných nehod se alespoň v Čechách stává s menšími srnkami.

Ke svému testu přidal autoklub několik doporučení. Nejvíce je třeba být na pozoru v ranních a večerních hodinách. Zvláště při suchém počasí, kdy jsou zvířata aktivnější než v deštivých dnech. Opatrnost je namístě pokud silnice vede lesem, hustým křovím nebo odděluje louku od lesa. V noci je rizikové úseky lepší projíždět s potkávacími světly; dálkové reflektory zvířata dříve odhalí, ale ztíží jim útěk. Oslněná pak mnohdy zůstanou stát na místě.

Rizikový vyhýbací manévr by mohl dopadnout hůře. Proto ADAC radí řidičům, aby se lesní zvěři nevyhýbali. Tedy pokud nepotkají dobře rostlého šestnácteráka...Pokud již srážku nelze odvrátit, ADAC nabádá sešlápnout naplno brzdy, pevně držet volant a neuhýbat. Úhybné manévry jsou příliš rizikové. Podle statistik některých německých států se každá třetí nehoda, kdy automobil narazí do stromu, stane právě kvůli lesní zvěři které se chtěl řidič vyhnout. Zda se stejně zachovat při hrozící srážce s člověkem, německý autoklub neuvádí.

Zdroj: Týden

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
28
11. 2017
28.11.2017 - Seminář, školení
Praha
9
12. 2017
9-10.12.2017 - Seminář, školení
Brno
ABF
8
2. 2018
8-10.2.2018 - Veletrh, výstava
Praha
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí