Zelenější pneumatiky
Evropská komise si nechala zpracovat průzkum, podle nějž se na spotřebě auta
podílejí 20 procenty pneumatiky [https://www.kamsnim.cz/categories/pneu]. Celá
řada výzkumných institucí se proto snaží o vylepšení jejich vlastností, aby se
při zachování dostatečné přilnavosti snížil valivý odpor. Významnou měrou k tomu
může přispět i složení směsi, z níž se pneumatiky
[https://www.kamsnim.cz/categories/pneu] vyrábějí.
Největší světový výrobce syntetického kaučuku, společnost Lanxness, věnoval
několik let výzkumu a výsledkem je směs s nanočásticemi, které jsou doplněné
speciálně upraveným oxidem křemičitým a dalšími přídavnými látkami. Její
vlastnosti jsou výjimečné.
Kdyby byla všechny auta v Evropě opatřena pneumatikami z této směsi, mohlo by to
ušetřit šest miliard litrů motorové nafty a jeden a půl miliardy litrů benzinu.
Do evropského ovzduší by se dostalo o patnáct milionů tun oxidu uhličitého méně.
Cena je však výrazně vyšší proti běžným směsím. Firma Lanxness ji zdůvodňuje
zvýšenými výrobními náklady i náklady na výzkum.
Cestou ke snížení nákladů může být otevření nového výzkumného centra Lanxnessu v
čínském městě Čching-tao. V tomto městě se nachází více než polovina všech
čínských výrobců kaučuku a tamní Technická univerzita vychovává gumárenské
inženýry s nižšími finančními nároky než Evropané.
Evropská komise si nechala zpracovat průzkum, podle nějž se na spotřebě auta podílejí 20 procenty pneumatiky. Celá řada výzkumných institucí se proto snaží o vylepšení jejich vlastností, aby se při zachování dostatečné přilnavosti snížil valivý odpor. Významnou měrou k tomu může přispět i složení směsi, z níž se pneumatiky vyrábějí.
Největší světový výrobce syntetického kaučuku, společnost Lanxness, věnoval několik let výzkumu a výsledkem je směs s nanočásticemi, které jsou doplněné speciálně upraveným oxidem křemičitým a dalšími přídavnými látkami. Její vlastnosti jsou výjimečné.
Kdyby byla všechny auta v Evropě opatřena pneumatikami z této směsi, mohlo by to ušetřit šest miliard litrů motorové nafty a jeden a půl miliardy litrů benzinu. Do evropského ovzduší by se dostalo o patnáct milionů tun oxidu uhličitého méně. Cena je však výrazně vyšší proti běžným směsím. Firma Lanxness ji zdůvodňuje zvýšenými výrobními náklady i náklady na výzkum.
Cestou ke snížení nákladů může být otevření nového výzkumného centra Lanxnessu v čínském městě Čching-tao. V tomto městě se nachází více než polovina všech čínských výrobců kaučuku a tamní Technická univerzita vychovává gumárenské inženýry s nižšími finančními nároky než Evropané.
Největší světový výrobce syntetického kaučuku, společnost Lanxness, věnoval několik let výzkumu a výsledkem je směs s nanočásticemi, které jsou doplněné speciálně upraveným oxidem křemičitým a dalšími přídavnými látkami. Její vlastnosti jsou výjimečné.
Kdyby byla všechny auta v Evropě opatřena pneumatikami z této směsi, mohlo by to ušetřit šest miliard litrů motorové nafty a jeden a půl miliardy litrů benzinu. Do evropského ovzduší by se dostalo o patnáct milionů tun oxidu uhličitého méně. Cena je však výrazně vyšší proti běžným směsím. Firma Lanxness ji zdůvodňuje zvýšenými výrobními náklady i náklady na výzkum.
Cestou ke snížení nákladů může být otevření nového výzkumného centra Lanxnessu v čínském městě Čching-tao. V tomto městě se nachází více než polovina všech čínských výrobců kaučuku a tamní Technická univerzita vychovává gumárenské inženýry s nižšími finančními nároky než Evropané.
Zdroj:EKONOM
Sdílet článek na sociálních sítích