zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

České elektromobily devadesátých let

07.12.2008
Obecné
Energie
České elektromobily devadesátých let
Tyto elektromobily vznikly původně ve Škodě ELCAR Ejpovice

Elektromobily TATRA:

Tyto elektromobily vznikly původně ve Škodě ELCAR Ejpovice,

kde byly také ještě z počátku vyráběny pod značkou ŠKODA.

ŠKODA / TATRA BETA EL

-SKODA BETA predekbok-

Výroba tehdy přímo navazovala na výrobu elektromobilu Škoda

ELTRA odvozeného od ŠKODY Favorit - ŠKODA ELTRA.


-SKODA BETA pohled pod kapotu-

Pohled do motorového prostoru na jednotku frekvenčního měniče a palubní 12V baterie.


Od roku 1994-1997 se k výrobě používaly díly převzaté ze

Škody 120L (přední směrové blikače a světlomety) a Škody

Favorit (podvozek, skla, zrcátka, kliky, zámky a interier)

a ze Škody Pick-UP (zadní sdružené svítilny). V roce 1996

se začala vyrábět také benzinová verze s motory Škoda 1,3.


-ŠKODA BETA nabíjení-

Pohled na boční schránku pro dobíjecí kabel.


Původní elektropohon zajišťoval asynchronní elektromotor o max. výkonu

40 kW, byl napájený přes měnič frekvence ze sady 30 kusů Ni-Cd baterií.


-TATRA BETA modely-

Dojezd jednotlivých modelů v závislosti na povoleném zatížení a kapacitě baterií.


Baterie SAFT typu STM po 6V měly kapacitu 100 Ah. Vozidlo s

nimi dosahovalo rychlosti 110 km/h a ujelo na jedno nabilí 120 km.


-ŠKODA BETA řazení-

Pohled do interieru na regulační páku pro změnu směru jízdy.



V roce 1997 byla výroba elektrické BETY zcela ukončena a

začala spolupráce s korejskou automobilkou Hyundai Motors.


-TATRA BETA predekbok-    -TATRA BETA zadekbok-

Elektromobil BETA již bez znaku ŠKODA.


Od ní byl převzatý motor, palubní deska s přístroji a později

také celý interier včetně brzd a to z modelu Hyundai Accent.

Automobil této konstrukce se u nás ještě donedávna vyráběl.


-TATRA BETA valnik-    -TATRA BETA interier-

Jeden z posledních modelů s benzinovým motorem a interierem Hyundai. (výplně bočních dveří jsou ještě stále ze Škoda Favorit)



Celkem se tedy vyrobilo pouze cca 100 kusů elektromobilů BETA.

Většina jich putovala do zahraničí, díky velmi moderní konstrukci

střídavého elektropohonu a přijatelné ceně jich také mnoho skončilo

jako názorná učební pomůcka na různých elektrotechnických fakultách.


-ŠKODA BETA na univerzitě v Mariboru-

Jedna BETA Electric se nachází na fakultě Electrical Engineering SLOVENIA v Mariboru


Na základě studia střídavého trakčního pohonu BETA Electric se podařilo

studentům na fakultě Electrical Engineering SLOVENIA v Mariboru vytvořit

vlastní univerzitní přestavbu na elektromobil ŠKODA Felicia Pick-UP.


-ŠKODA BETA na Technické Univerzitě VŠB-

Jedna z mála BETA Electric u nás se nachází v Ostravě na Technické Univerzitě VŠB.


V ČR je dnes v provozu již pouze několik kusů těchto užitkových elektromobilů.

Jedna z mála BETA Electric u nás se nachází v Ostravě na Technické Univerzitě VŠB.



ZDROJ:www.electroauto.sweb.cz
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
28
11. 2017
28.11.2017 - Seminář, školení
Praha,
Konferenční centrum CITY - Pankrác
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí