zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Krátce - různé

20.01.2009
Obecné
Krátce - různé

Česko patří ke třem zemím EU, v nichž za posledních osm let nejvíce vzrostlo množství emisí vyprodukovaných v dopravě. Píšou to dnešní Lidové noviny s odvoláním na studii Rakouského dopravního klubu, který vycházel z údajů Evropské komise. Výsledky studie potvrdilo i české ministerstvo životního prostředí.
V Česku se od roku 2000 zvedlo množství emisí z dopravy takřka o polovinu. "To ale neznamená, že bychom byli největším znečišťovatelem ovzduší z hlediska dopravy. Naopak. Podíl emisí v dopravě na celkových emisích je v Česku stále ještě nižší než třeba v Německu a dalších západních státech," uvedl mluvčí MŽP Jakub Kašpar. Čísla o rychlém nárůstu podle Kašpara vypovídají o tom, že Česko rychle dohání země, kde rozsah automobilové dopravy dosáhl určitého stupně nasycení a roste už pomaleji. Za zvýšením podle mluvčího stojí zastaralý vozový park a masivní dovoz starších ojetin.

Společnost 2N Telekomunikace je jednou z více než 60 společností v ČR, se kterými firma DHL uzavřela smlouvu v rámci tzv. ekologického zasilatelství. Služba GOGREEN umožňuje zákazníkům aktivně pomáhat k ochraně životního prostředí podporou vybraných projektů vedoucích ke snižování emisí CO2. Získané finanční prostředky podpoří ekologické projekty. Tak přepravuje společnost své zboží ekologicky do mnoha destinací na celém světě od Nového Zélandu, přes Evropu, Asii, Afriku až do Mexika.
Každý zákazník, který využívá službu GOGREEN, obdrží speciální roční certifikát, na němž bude uveden celkový objem snížených emisí za celý rok. Tím může poukázat na své odpovědné chování vůči životnímu prostředí.

Celoroční globální ekologickou iniciativu pro snížení emisí CO2 nazvanou "Náš domov, naše planeta" chystá Reckitt Benckiser, do jehož portfolia patří například značky Vanish či Calgon. Prvními zeměmi, kde se kampaň tento měsíc objeví, jsou Německo a Francie. Další státy nejen v Evropě budou následovat v průběhu roku. Kromě klasické propagace, in-store komunikace a speciálního webu nabídne firma i tipy, jak snižovat ekologickou zátěž na samotných výrobcích. Iniciativa se objeví i u nás, ačkoliv zatím není znám harmonogram. "V Česku se pracuje na adaptaci globální strategie. V tuto chvíli není hotový plán," vysvětlil marketingový manažer firmy Václav Matuška s tím, že se pozornost v tuto chvíli zaměřuje na velké země. V ČR tak v současnosti probíhá jen implementace rad a tipů na obaly produktů.

Třetí ročník mezinárodní odborné konference Bio Summit se uskuteční 25. března 2009. Těžištěm programu bude panelová diskuse s předními českými výrobci a obchodníky. Společně budou hledat způsob, jak zákazníkům komunikovat výhody biopotravin i v době, kdy se ceny potravin zvyšují a zákazníci při jejich nákupu začínají spíše šetřit. Lidé, kteří přišli na chuť biopotravinám, je však nehledají jen v prodejnách. Někteří spotřebitelé je začínají požadovat také v restauracích, neboť mají zkušenost, že v západní Evropě již šéfkuchaři bioprodukty z ekologických farem běžně při přípravě pokrmů používají. Proto se společnosti Green Marketing a Blue Events rozhodly do koncepce letošního Bio Summitu začlenit nejen poznatky a zkušenosti z výroby, marketingu a prodeje biopotravin v obchodní síti, ale i téma využití bioproduktů v gastronomii. A aby nezůstalo jen u teorie, obohatí odborný program konference i významná novinka - navazující Bio Galavečer v prostředí hotelu InterContinental Praha, kde budou mít účastníci možnost poznat, jak skvělá hostina se dá z bioproduktů, převážně domácích výrobců, připravit, a kde bude současně vyhlášena Česká biopotravina roku 2008.

Společnost Railog je od ledna součástí české pobočky logistické firmy DB Schenker. Railog je specialistou na železniční logistiku, provozuje například vlaky na Balkán, do Skandinávie či jižní Evropy, svým zákazníkům také poskytuje železniční přepravu na míru.
"V železničních přepravách spatřujeme potenciál do budoucna. Nasvědčují tomu například přibývající restrikce v oblasti ochrany životního prostředí, nahrává i zvýšení cen mýtného v celé Evropě," uvedl ředitel společnosti Schenker Tomáš Holomoucký. Železnice, která zároveň může významně odlehčit přetíženou silniční přepravu, se nabízí jako řešení. Railog nabízí například železniční přepravu kontejnerů do evropských přístavů, vnitrostátní přepravu či speciální železniční přepravu po zemích Evropy a bývalého Sovětského svazu.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí