Hyundai přijde v létě s ekologickým modelem i30 Blue z Nošovic
Automobilka Hyundai uvede v létě na trh ekologickou verzi modelu i30 Blue, který
se bude rovněž vyrábět v severomoravských Nošovicích. i30 má být první řadou, u
níž automobilka úspornou technologii využije. Na ženevském autosalonu to dnes
uvedl prezident vývoje Hyundai Motor Jang Wung-čchul.
Ekologická verze i30 Blue je vybavena technologií ISG (Idle Stop and Go),
která například vypíná chod motoru při stání nebo mění výkon alternátoru při
zátěži nebo jízdě z kopce. Vedle nižší spotřeby paliva má pohonné jednotce o
objemu 1,6 litru a výkonu 126 koní snížit emise CO2 o sedm procent na 142 gramů
na kilometr.
i30 se v Nošovicích, který je prvním závodem automobilky v Evropě, vyrábí od
loňského podzimu. K hatchbacku by měla v první polovině roku přibýt i
prodloužená verze kombi, kterou Hyundai rovněž prezentovala v Ženevě.
Hyundai v Ženevě rovněž ve světové premiéře předvedla třídveřovou verzi již
dříve uvedeného modelu i20 a koncept městského sportovně-užitkového vozidla
ix-onic. Vůz byl navržen ve vývojovém středisku Hyundai v německém Rüsselsheimu
pro trh evropských velkoměst.
Firma plánuje v Nošovicích vyrábět čtyři typy aut - kromě hatchbacku a kombi
i30 i dva velkoprostorové víceúčelové vozy, z nichž jeden bude pod spřízněnou
značkou Kia.
Jan Sadílek
Automobilka Hyundai uvede v létě na trh ekologickou verzi modelu i30 Blue, který se bude rovněž vyrábět v severomoravských Nošovicích. i30 má být první řadou, u níž automobilka úspornou technologii využije. Na ženevském autosalonu to dnes uvedl prezident vývoje Hyundai Motor Jang Wung-čchul.
Ekologická verze i30 Blue je vybavena technologií ISG (Idle Stop and Go), která například vypíná chod motoru při stání nebo mění výkon alternátoru při zátěži nebo jízdě z kopce. Vedle nižší spotřeby paliva má pohonné jednotce o objemu 1,6 litru a výkonu 126 koní snížit emise CO2 o sedm procent na 142 gramů na kilometr.
i30 se v Nošovicích, který je prvním závodem automobilky v Evropě, vyrábí od loňského podzimu. K hatchbacku by měla v první polovině roku přibýt i prodloužená verze kombi, kterou Hyundai rovněž prezentovala v Ženevě.
Hyundai v Ženevě rovněž ve světové premiéře předvedla třídveřovou verzi již dříve uvedeného modelu i20 a koncept městského sportovně-užitkového vozidla ix-onic. Vůz byl navržen ve vývojovém středisku Hyundai v německém Rüsselsheimu pro trh evropských velkoměst.
Firma plánuje v Nošovicích vyrábět čtyři typy aut - kromě hatchbacku a kombi i30 i dva velkoprostorové víceúčelové vozy, z nichž jeden bude pod spřízněnou značkou Kia.
Jan Sadílek
Ekologická verze i30 Blue je vybavena technologií ISG (Idle Stop and Go), která například vypíná chod motoru při stání nebo mění výkon alternátoru při zátěži nebo jízdě z kopce. Vedle nižší spotřeby paliva má pohonné jednotce o objemu 1,6 litru a výkonu 126 koní snížit emise CO2 o sedm procent na 142 gramů na kilometr.
i30 se v Nošovicích, který je prvním závodem automobilky v Evropě, vyrábí od loňského podzimu. K hatchbacku by měla v první polovině roku přibýt i prodloužená verze kombi, kterou Hyundai rovněž prezentovala v Ženevě.
Hyundai v Ženevě rovněž ve světové premiéře předvedla třídveřovou verzi již dříve uvedeného modelu i20 a koncept městského sportovně-užitkového vozidla ix-onic. Vůz byl navržen ve vývojovém středisku Hyundai v německém Rüsselsheimu pro trh evropských velkoměst.
Firma plánuje v Nošovicích vyrábět čtyři typy aut - kromě hatchbacku a kombi i30 i dva velkoprostorové víceúčelové vozy, z nichž jeden bude pod spřízněnou značkou Kia.
Jan Sadílek
Zdroj:ČTK
Sdílet článek na sociálních sítích