zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Zelený pruh má popularizovat ekologii

29.03.2009
Obecné
Ekologická auta
Zelený pruh má popularizovat ekologii
Zvláštní způsob, jak propagovat ekologické myšlení a chování, si zvolila společnost Bridgestone. Pro další popularizaci kampaně Make Cars Green budou některé pneumatiky ve formuli 1 označeny zeleným pruhem. Společnost Bridgestone Corporation jako dodavatel pneumatik pro F1 prosazuje tuto kampaň ve spolupráci s Mezinárodní automobilovou federací FIA.

Zelený pruh jako symbol zdravého životního prostředí se tak objeví na automobilech, které jsou co do spotřeby a emisí spíše strašákem než příkladem hodným následování. Vůči občasným výzvám, aby i formule 1 snížila svou zátěž na životní prostředí, je královna motoristického sportu zatím více méně hluchá. Jediným logickým argumentem pro takové spojení je popularita a globální působnost formule 1. Věcné hledisko však významně pokulhává.

V minulém roce se pro odlišení pneumatik používaly bílé pruhy, letos to tedy budou zelené. Konkrétně je ponesou měkčí pneumatiky na suchý povrch a pneumatiky do silného deště – tím se odliší od alternativního typu pneu ve své kategorii. Letos jsou povoleny jen dva typy pneu na sucho a dva typy na mokrý povrch. U suchých plášťů jsou zelené pruhy na bocích, u mokrých pak uprostřed běhounu.


Podrobné informace o kampani MAKE CARS GREEN lze najít třeba tady.
Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
Ekologický institut Veronica
28
8. 2017
28.8-3.9.2017 - Ostatní akce
Centrum Veronica Hostětín, Hostětín 86
UŽITEČNÉSEMINÁŘE.CZ
28
11. 2017
28.11.2017 - Seminář, školení
Praha,
Konferenční centrum CITY - Pankrác
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí