Doprava na křižovatce – nová zpráva Evropské agentury pro životní prostředí
Doprava se nadále neúměrně podílí na emisích skleníkových plynů, špatné kvalitě
ovzduší a hluku v Evropě. Také jsou v dopravě stále využívány nejméně efektivní
způsoby přepravy osob a zboží.
Doprava se nadále neúměrně podílí na emisích skleníkových plynů, špatné kvalitě ovzduší a hluku v Evropě. Také jsou v dopravě stále využívány nejméně efektivní způsoby přepravy osob a zboží.
Tato zjištění jsou uvedena ve zprávě "Transport at crossroads" (Doprava na křižovatce) zveřejněné dne 31.3. v Evropském parlamentu v Bruselu profesorkou Jacqueline McGladeovou, výkonnou ředitelkou agentury Evropské agentury pro životní prostředí (EEA).
Zpráva přichází mimo jiné s těmito podrobnějšími informacemi:
- V letech 1990 až 2006 se emise skleníkových plynů zvýšily o 26 % (180 milionů tun), bez zahrnutí mezinárodní letecké a námořní dopravy (EU15). To představuje vyšší nárůst než národní emise v roce 2006 v Belgii (132 milionů tun) nebo v Rumunsku (157 milionů tun).
- V letech 1996 až 2006 vzrostl celkový objem nákladní dopravy (měřeno v t/km) v členských státech EU o 35 % (650 milionů t/km), což je mnohem více než celkový objem nákladní dopravy Německa. Železniční nákladní doprava a vnitrozemské vodní cesty zaznamenaly pokles podílu na trhu.
- V letech 1995 až 2006 vzrostla míra vlastnictví automobilů v EU27 o 22 % (52 milionů automobilů). To představuje zvýšení odpovídající celkovému počtu automobilů ve Spojeném království a Španělsku. Počet kilometrů ujetých cestujícími v členských státech EEA vzrostl v roce 2006 o 65 milionů kilometrů.
- Přestože znečištění ovzduší vozidly klesá, jeho kvalita zůstává problémem v celé Evropě.
Více na stránkách EEA.
Zdroj: www.cenia.cz
Sdílet článek na sociálních sítích