zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Lokomotiva Škoda 109 E

10.05.2009
Obecné
Lokomotiva Škoda 109 E
Vícesystémová univerzální lokomotiva pro rychlosti až 200 km/h.

Lokomotiva ŠKODA 109 E je určena pro vozbu vlaků nejvyšší priority, kde uplatní svůj vysoký výkon, maximální rychlost a interoperabilitu. Tvar a barevné řešení lokomotivy bylo navrženo ve spolupráci se studiem Porsche Design.

Interoperabilita

Lokomotiva 109 E je primárně určena nejen k provozu na tratích České republiky, ale i hlavních koridorech Evropské unie, elektrizovaných systémy 3 kVss, 25 kV/50 Hz a 15 kV/16,7 Hz. Pro zajištění maximální interoperability je taktéž plně kompatibilní se systémem ETCS.

Lokomotiva ŠKODA 109 E

Lokomotiva ŠKODA 109 E

Moderní technologie

Každá ze dvou měničových skříní obsahuje čtyři pulzní usměrňovače, pulzní měniče pro brzdu a čtyři trakční střídače. V měničích jsou použity vodou chlazené IGBT moduly. Trakční transformátor je přepínatelný pro systémy 25 kV nebo 15 kV. Při napájení z trolejového vedení 3 kVss jsou využívána sekundární trakční vinutí jako tlumivky vstupního filtru.
Počítačové řízení lokomotivy 109 E umožňuje ve spolupráci se systémy CRV a AVV vícenásobné vedení vlaku z jednoho stanoviště lokomotivy, popřípadě řídicího vozu.

Výkon

Čtyři asynchronní trakční motory s vinutím do dvojité hvězdy poskytují jmenovitý výkon 6400 kW, umožňující lokomotivě 109 E bezpečně dosáhnout rychlosti až 200 km/h.

Lokomotiva 109 E na okruhu

Lokomotiva 109 E na okruhu

Bezpečnost

Lokomotiva 109 E již od počátku konstruována s ohledem na nejnovější bezpečnostní normy TSI. Nejen díky nim plní nejnáročnější evropské požadavky na bezpečnost železničního provozu.

ZDROJ: www.skoda.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí