zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Recyklace mobilů interaktivně

04.05.2009
Recyklace
Recyklace mobilů interaktivně

T-Mobile loni uspořádal vzdělávací roadshow k tématu recyklace mobilních telefonů s výhradně PR podporou. Nechal lidi mobil rozebrat nebo "recyklovat" do uměleckých děl.

T-Mobile se v rámci programu CSR loni rozhodl rozšířitjeho komunikační záběr a zaměřit se na recyklaci starých mobilů. Ty představují ekologickou zátěž a jejich množství v ČR je enormní.

Vzhledem k omezenému rozpočtu šlo o 100% PR projekt. Cílem bylo zvýšit mizivou míru informovanosti, ale zejména změnit chování veřejnosti. Lidé ve výzkumu sdělovali, že i starý nepoužívaný telefon pro ně představuje nezanedbatelnou hodnotu a vzdávají se jej neradi. Potřebovali jsme silný motivační faktor. Základem kampaně se proto stala incentiva v podobě slevového kuponu na zboží T-Mobile v hodnotě 200 Kč za každý starý telefon odevzdaný do značkové prodejny. Díky této motivaci se nám podařilo shromáždit více než 50 tis. starých mobilů (rok předtím lidé odevzdali cca 700 ks).

Na tuto fázi jsme pak navázali roadshow se vzdělávacím a kulturním programem v rámci Dnů mobilní etikety (1.-3. 4. v Praze, v květnu a červnu v pěti regionech). Recyklaci jsme se snažili přiblížit formou expozice, ale i prakticky lidé si mohli rozebrat starý telefon a zjistit, co je uvnitř, či vyzkoušet, že staré telefony se dají recyklovat i velmi kreativně do podoby uměleckých děl. Připravili jsme také "recyklované" módní přehlídky a designér Maxim Velčovský po dobu trvání akce v Praze vytvářel svůj autoMOBIL. Ten se také následně stal hlavním tahákem při regionálních roadshows. Pražskou akci zakončil koncert kapel spojených s hudebním portálem T-Mobile stage.cz a Laury a jejích tygrů. Akce jsme využili také ke sběru dat - návštěvníků jsme se ptali na jejich postoj k recyklaci obecně a telefonů zvlášť. Ke komunikaci projektu jsme využili spolupráce s deníkem Metro, regionálními médii a vlastní internetové kanály T-Mobile. Zároveň jsme využili klasické PR kanály. Vzhledem k tomu, že naší hlavní cílovou skupinou byly zejména děti a mládež, adresně jsme oslovovali školy v místech konání a nabízeli jim přednostní registraci a možnost využít naše informační materiály v ekologické výuce.

Náš stan navštívilo přes 21 tis. návštěvníků. O tématu recyklace vyšlo v médiích 44 článků, o vlastní roadshow dalších 50 článků.

AUTOR: Martina Kemrová

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí