Albert v Jesenici: první aplikace CO2
Zákazníci prodejny Albert v Jesenici u Prahy kupují jako jediní v České
republice potraviny [https://www.kamsnim.cz/categories/food] z chladicího a
mrazicího zařízení, které k chlazení využívá přírodní chladivo oxid uhličitý.
Tato technologie je výrazně šetrnější k životnímu prostředí a v našich
zeměpisných podmínkách ve srovnání s běžnými chladivy snižuje spotřebu
elektrické energie.
Zákazníci prodejny Albert v Jesenici u Prahy kupují jako jediní v České republice potraviny z chladicího a mrazicího zařízení, které k chlazení využívá přírodní chladivo oxid uhličitý. Tato technologie je výrazně šetrnější k životnímu prostředí a v našich zeměpisných podmínkách ve srovnání s běžnými chladivy snižuje spotřebu elektrické energie.
Prodejna Albert v Jesenici byla v prosinci 2008 nově otevřena v rámci přeměny prodejen Albert v nové vizuální a komunikační podobě. Jde o první a zatím jedinou prodejnu v České republice s chladicím a mrazicím zařízením využívajícím jako chladivo oxid uhličitý (CO2) místo běžných HFC chladiv.
34 TISÍC VERSUS 11
"Hlavní předností přírodního chladiva CO2 je nulový potenciál rozkladu ozonu a přibližně 3tisíckrát menší potenciál globálního oteplování než u běžných HFC chladiv," dodává Karel Fořt, ředitel společnosti Carrier chladicí technika CZ, která novou technologii chlazení instalovala.
Šetrnost zařízení přibližuje jeho srovnání s osobním automobilem. Únik 2 kg běžného chladiva má na životní prostředí podobný dopad, jako když osobní automobil střední a vyšší třídy ujede přibližně 34 tisíc km. Pokud unikne stejné množství chladiva CO2, výrazně se sníží dopad na životní prostředí, protože v tomto případě je přibližná zátěž pouze 11 km ujetých stejným vozidlem.
EKOLOGICKY ŠETRNĚJŠÍ PROVOZ
Vybavit prodejnu Albert v Jesenici u Prahy tímto moderním zařízením je v souladu s dalšími plány značky Albert k ochraně životního prostředí, například šetrnějším a ekologičtějším provozem prodejen. Všechny nově otevírané obchody Albert v nové vizuální a komunikační podobě mají energeticky úspornější vybavení v podobě chladicích zařízení. "Naším cílem je snížení dopadu provozu prodejen na životní prostředí při zachování nejvyšší kvality služeb pro naše zákazníky. Instalování tohoto zařízení je jedním z dalších konkrétních kroků v této oblasti," říká Pavel Mikoška, ředitel pro kvalitu a supervizor odpovědné strategie prodejen Albert a Hypernova (Ahold CR).
TECHNOLOGIE BEZ DAŇOVÉHO ZATÍŽENÍ
Mezi klíčové otázky současnosti nejen v oblasti maloobchodu patří vyhledávání efektivních řešení při zachování budoucího rozvoje. "Přestože jsou pořizovací náklady na tato zařízení vyšší, rozhodli jsme se v tomto směru cíleně investovat. Celkový a všestranný rozvoj našich prodejen patří, stejně jako ekologický přístup, dlouhodobě mezi naše priority," zdůrazňuje Pavel Mikoška.
Pozitivní zkušenosti s využitím tohoto řešení mají již v dalších částech Evropy. Úspěšně tyto technologie a zařízení provozují například ve Švýcarsku, Německu a Skandinávii, kde na ekologický provoz a ekologii kladou velký důraz. Silná podpora a preference těchto technologií v Norsku a Dánsku potvrzuje i skutečnost, že jsou v těchto státech osvobozeny od daňového zatížení.
Zpracováno podle materiálů společnosti Ahold CR
ZDROJ: REGAL
Prodejna Albert v Jesenici byla v prosinci 2008 nově otevřena v rámci přeměny prodejen Albert v nové vizuální a komunikační podobě. Jde o první a zatím jedinou prodejnu v České republice s chladicím a mrazicím zařízením využívajícím jako chladivo oxid uhličitý (CO2) místo běžných HFC chladiv.
34 TISÍC VERSUS 11
"Hlavní předností přírodního chladiva CO2 je nulový potenciál rozkladu ozonu a přibližně 3tisíckrát menší potenciál globálního oteplování než u běžných HFC chladiv," dodává Karel Fořt, ředitel společnosti Carrier chladicí technika CZ, která novou technologii chlazení instalovala.
Šetrnost zařízení přibližuje jeho srovnání s osobním automobilem. Únik 2 kg běžného chladiva má na životní prostředí podobný dopad, jako když osobní automobil střední a vyšší třídy ujede přibližně 34 tisíc km. Pokud unikne stejné množství chladiva CO2, výrazně se sníží dopad na životní prostředí, protože v tomto případě je přibližná zátěž pouze 11 km ujetých stejným vozidlem.
EKOLOGICKY ŠETRNĚJŠÍ PROVOZ
Vybavit prodejnu Albert v Jesenici u Prahy tímto moderním zařízením je v souladu s dalšími plány značky Albert k ochraně životního prostředí, například šetrnějším a ekologičtějším provozem prodejen. Všechny nově otevírané obchody Albert v nové vizuální a komunikační podobě mají energeticky úspornější vybavení v podobě chladicích zařízení. "Naším cílem je snížení dopadu provozu prodejen na životní prostředí při zachování nejvyšší kvality služeb pro naše zákazníky. Instalování tohoto zařízení je jedním z dalších konkrétních kroků v této oblasti," říká Pavel Mikoška, ředitel pro kvalitu a supervizor odpovědné strategie prodejen Albert a Hypernova (Ahold CR).
TECHNOLOGIE BEZ DAŇOVÉHO ZATÍŽENÍ
Mezi klíčové otázky současnosti nejen v oblasti maloobchodu patří vyhledávání efektivních řešení při zachování budoucího rozvoje. "Přestože jsou pořizovací náklady na tato zařízení vyšší, rozhodli jsme se v tomto směru cíleně investovat. Celkový a všestranný rozvoj našich prodejen patří, stejně jako ekologický přístup, dlouhodobě mezi naše priority," zdůrazňuje Pavel Mikoška.
Pozitivní zkušenosti s využitím tohoto řešení mají již v dalších částech Evropy. Úspěšně tyto technologie a zařízení provozují například ve Švýcarsku, Německu a Skandinávii, kde na ekologický provoz a ekologii kladou velký důraz. Silná podpora a preference těchto technologií v Norsku a Dánsku potvrzuje i skutečnost, že jsou v těchto státech osvobozeny od daňového zatížení.
Zpracováno podle materiálů společnosti Ahold CR
ZDROJ: REGAL
Sdílet článek na sociálních sítích