Nautica
Společnost Coty, které patří licence na vůně Nautica, prezentuje nový pánský
parfém Oceans jako převratnou ekologickou událost. Jak bývá obvyklé, tisková
zpráva je plná upovídaných prohlášení typu "oslava spojení muže a vody". I na
krabičce stojí: "Obal byl vyroben pomocí větrné elektřiny a v CO2 neutrálním
zařízení."
Společnost Coty, které patří licence na vůně Nautica, prezentuje nový pánský parfém Oceans jako převratnou ekologickou událost. Jak bývá obvyklé, tisková zpráva je plná upovídaných prohlášení typu "oslava spojení muže a vody". I na krabičce stojí: "Obal byl vyroben pomocí větrné elektřiny a v CO2 neutrálním zařízení."
Částečně je tahle snaha autentická. Nautica Oceans představuje zajímavý posun směrem k parfému šetrnému k životnímu prostředí. Téměř všechny vůně 20. století jsou rozpustné v alkoholu (dříve se používal ocet), jehož výroba je však náročná na materiál a energii. Zhruba před třemi lety parfémářská společnost Mane přinesla šéfovi výzkumu a vývoje v Coty Lesliemu Smithovi patentovanou technologii na rozpouštění parfémů ve vodě. Smithe ten ekologický aspekt zaujal, ale chtěl důkaz. A tak pafémáři Karine Dubreuilová a Bertrand Dor z Mane vytvořili novou vůni a rozpustili ji ve vodě. Smith ji pak poslal do nezávislé laboratoře, kde zjistili, že Nautica
Oceans je stoprocentně biologicky rozložitelná a nezanechává žádné CO2.
Přitom se aplikuje a vydrží stejně jako parfémy rozpustitelné v alkoholu. Na rozdíl od nich však pokožku nevysušuje, nýbrž naopak zvlhčuje. A dokonce voní. Nautica Oceans je dvojčetem typických pánských parfémů 90. let - "čistých" vůní, "svěžích" jako "mořský vánek". Je však o trošku lepší. Je to celkem příjemná verze l'Eau d'Issey s nevtíravou horní citrusovou notou, připomínající spíš sladkou polevu než prášek na praní. Je to milý, skrz naskrz komerční parfém v tom nejlepší slova smyslu. Je tu však jedna technická potíž - tahle vůně neodeznívá. Od začátku až do konce voní stále stejně: buď se zuby nehty drží na kůži, nebo v Mane musí ještě zapracovat na postupném uvolňování parfémů rozpustných ve vodě. A navíc tenhle letní citrusový oceán cítíte ze vzdálenosti nejvýše pěti centimetrů. Autoři zřejmě předpokládali, že muži přijdou do tak těsného kontaktu jen s minimem žen. Na druhou stranu má možná Oceans zaujmout jen jednu z nich.
www.nauticafragrance.com
Částečně je tahle snaha autentická. Nautica Oceans představuje zajímavý posun směrem k parfému šetrnému k životnímu prostředí. Téměř všechny vůně 20. století jsou rozpustné v alkoholu (dříve se používal ocet), jehož výroba je však náročná na materiál a energii. Zhruba před třemi lety parfémářská společnost Mane přinesla šéfovi výzkumu a vývoje v Coty Lesliemu Smithovi patentovanou technologii na rozpouštění parfémů ve vodě. Smithe ten ekologický aspekt zaujal, ale chtěl důkaz. A tak pafémáři Karine Dubreuilová a Bertrand Dor z Mane vytvořili novou vůni a rozpustili ji ve vodě. Smith ji pak poslal do nezávislé laboratoře, kde zjistili, že Nautica
Oceans je stoprocentně biologicky rozložitelná a nezanechává žádné CO2.
Přitom se aplikuje a vydrží stejně jako parfémy rozpustitelné v alkoholu. Na rozdíl od nich však pokožku nevysušuje, nýbrž naopak zvlhčuje. A dokonce voní. Nautica Oceans je dvojčetem typických pánských parfémů 90. let - "čistých" vůní, "svěžích" jako "mořský vánek". Je však o trošku lepší. Je to celkem příjemná verze l'Eau d'Issey s nevtíravou horní citrusovou notou, připomínající spíš sladkou polevu než prášek na praní. Je to milý, skrz naskrz komerční parfém v tom nejlepší slova smyslu. Je tu však jedna technická potíž - tahle vůně neodeznívá. Od začátku až do konce voní stále stejně: buď se zuby nehty drží na kůži, nebo v Mane musí ještě zapracovat na postupném uvolňování parfémů rozpustných ve vodě. A navíc tenhle letní citrusový oceán cítíte ze vzdálenosti nejvýše pěti centimetrů. Autoři zřejmě předpokládali, že muži přijdou do tak těsného kontaktu jen s minimem žen. Na druhou stranu má možná Oceans zaujmout jen jednu z nich.
www.nauticafragrance.com
Zdroj:IN magazín
Sdílet článek na sociálních sítích