GE vyvinula revoluční lokomotivu, která produkuje o 70 % méně emisí
Společnost General Electric představila nejnovější lokomotivu své nejmodernější
řady Evolution. Ta má, oproti lokomotivám vběžně používaným v Severní Americe, o
17 % nižší spotřebu energie. Emisí produkuje dokonce o neuvěřitelných 70 % méně.
Uvedení této lokomotivy je tak podle výrobce skvělá zpráva nejen pro
provozovatele železnic ale také pro životní prostředí.
Společnost General Electric představila nejnovější lokomotivu své nejmodernější řady Evolution. Ta má, oproti lokomotivám vběžně používaným v Severní Americe, o 17 % nižší spotřebu energie. Emisí produkuje dokonce o neuvěřitelných 70 % méně. Uvedení této lokomotivy je tak podle výrobce skvělá zpráva nejen pro provozovatele železnic ale také pro životní prostředí.
Šest set nových lokomotiv GE dokáže podle vyjádření firmy nahradit až 800 současných, starých lokomotiv. To v přepočtu znamená roční úsporu přes 70 milionů galonů paliva. To je totéž, jako kdyby ze silnic zmizelo 114 000 osobních automobilů. Celková roční úspora emisí je odhadována na 48 000 tun oxidu dusného, 1500 tun pevných částic a 1 milion tun oxidu uhličitého - právě ten výrazně přispívá ke skleníkovému efektu.
Technologie DC, která používá nafty jako paliva k výrobě stejnosměrného proudu, je využívána hlavně pro tažení těžkých souprav. Bohužel motory generující stejnosměrný proud mají značný problém se spolehlivostí a kvůli poruchám musejí být často odstavovány. Stejně tak údržba těchto motorů je časově i finančně náročná. Nové motory GE generující střídavý proud, které byly uplatněny v nové lokomotivě rovněž používají jako paliva naftu, ale jsou efektivnější a ekologičtější, a navíc vzhledem k jednodušší konstrukci nabízejí podstatně snazší údržbu. Jsou tak prosty problémů, které provázejí motory generují stejnosměrný proud. Díky tomu se snadněji instalují a stráví podstatně delší dobu na kolejích namísto toho, aby byly odstaveny v servisu. "Uvedením této vyspělé technologie, jež je podstatně méně náročná na údržbu, má nižší spotřebu paliva i nižší emise, nabízíme svým klientům možnost obnovit své stárnoucí flotily lokomotiv modelem, který nabídne lepší výkon jak na kolejích, tak vzhledem k životnímu prostředí," prohlásil prezident a generální ředitel GE Transportation Lorenzo Simonelli.
Pilotním zákazníkem pro nový typ lokomotivy je americká společnost Burlington Northern Santa Fe Railway, která nedávno převzala 25 kusů na testování. "První výsledky jsou pozitivní," říká viceprezident BNSF Chris Roberts.
Řada Evolution byla představena v roce 2005, a společnost GE se zavázala do vývoje a výroby této řady investovat během osmi let 400 milionů dolarů. V současné době se ve více než 50 zemích světa používá zhruba 17 000 lokomotiv GE.
Šest set nových lokomotiv GE dokáže podle vyjádření firmy nahradit až 800 současných, starých lokomotiv. To v přepočtu znamená roční úsporu přes 70 milionů galonů paliva. To je totéž, jako kdyby ze silnic zmizelo 114 000 osobních automobilů. Celková roční úspora emisí je odhadována na 48 000 tun oxidu dusného, 1500 tun pevných částic a 1 milion tun oxidu uhličitého - právě ten výrazně přispívá ke skleníkovému efektu.
Technologie DC, která používá nafty jako paliva k výrobě stejnosměrného proudu, je využívána hlavně pro tažení těžkých souprav. Bohužel motory generující stejnosměrný proud mají značný problém se spolehlivostí a kvůli poruchám musejí být často odstavovány. Stejně tak údržba těchto motorů je časově i finančně náročná. Nové motory GE generující střídavý proud, které byly uplatněny v nové lokomotivě rovněž používají jako paliva naftu, ale jsou efektivnější a ekologičtější, a navíc vzhledem k jednodušší konstrukci nabízejí podstatně snazší údržbu. Jsou tak prosty problémů, které provázejí motory generují stejnosměrný proud. Díky tomu se snadněji instalují a stráví podstatně delší dobu na kolejích namísto toho, aby byly odstaveny v servisu. "Uvedením této vyspělé technologie, jež je podstatně méně náročná na údržbu, má nižší spotřebu paliva i nižší emise, nabízíme svým klientům možnost obnovit své stárnoucí flotily lokomotiv modelem, který nabídne lepší výkon jak na kolejích, tak vzhledem k životnímu prostředí," prohlásil prezident a generální ředitel GE Transportation Lorenzo Simonelli.
Pilotním zákazníkem pro nový typ lokomotivy je americká společnost Burlington Northern Santa Fe Railway, která nedávno převzala 25 kusů na testování. "První výsledky jsou pozitivní," říká viceprezident BNSF Chris Roberts.
Řada Evolution byla představena v roce 2005, a společnost GE se zavázala do vývoje a výroby této řady investovat během osmi let 400 milionů dolarů. V současné době se ve více než 50 zemích světa používá zhruba 17 000 lokomotiv GE.
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích