zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Vodafone se již potřetí aktivně zapojí do Týdne mobility

03.08.2009
Doprava
Ekologické mobily
Vodafone se již potřetí aktivně zapojí do Týdne mobility

Vodafone uzavřel partnerství s iniciativou Auto*mat, která v rámci Evropského týdne mobility od 16. - 22. září 2009 organizuje v Praze tradiční podzimní cyklojízdu a pouliční slavnost nazvanou Zažít město jinak. Hlavní myšlenkou je zavádění principů města bezpečného pro chodce a cyklisty, podpora šetrných a zdravých způsobů dopravy a zlepšování životního prostředí, které zvláště v Praze trpí nadměrným automobilovým provozem.

Cílem každoročních Týdnů mobility, které vyhlašuje Evropská komise, je poukázat zábavnou formou (cyklojízda, pouliční divadlo, street-art apod.) na důležitost udržitelného rozvoje ve městech, přátelského k životnímu prostředí a k obyvatelům, a to zejména podporou:

  • cyklistické a pěší infrastruktury ve městech
  • městské hromadné dopravy na úkor individuální
  • veřejných prostor pro neformální setkávání a život obyvatel

"Týden mobility přesně zapadá do naší koncepce společenské odpovědnosti a aktivně se ho již několik let účastní naši zaměstnanci i zákazníci po celé ČR. Partnerstvím chceme demonstrovat veřejný závazek Vodafone snížit do roku 2020 množství vypouštěných emisí CO2 o padesát procent vůči roku 2006," uvedl Přemysl Fillip, Senior manažer společenské odpovědnosti Vodafonu ČR.

"V ulicích, kde je jinak hustý provoz a všude parkují auta, vyplní uvolněný prostor kavárny a restaurace, divadla nebo třeba tržiště. Obyvatelé Prahy tak budou moci zažít město jinak - bez nadměrné dopravy," říká mluvčí iniciativy Auto*Mat Michal Křivohlávek a dodává: "Aktivní zapojení Vodafonu do slavnosti obohatí program a zpříjemní účastníkům zážitek ve zklidněných ulicích."

Vodafone se již potřetí aktivně zapojí do Týdne mobility. V roce 2007 nabízel zákazníkům jízdní řády v mobilu zdarma a následující rok přidal zdarma ještě jízdenky na MHD ke každému nákupu. V České republice se do Týdne mobility v roce 2008 zapojilo 90 měst, v celkovém počtu je tak ČR na pátém místě v Evropě hned po Rakousku (378 měst), Španělsku nebo Francii. Celosvětově se kampaně účastnilo přes 1800 měst ve 39 zemích včetně například Kanady, Japonska nebo Brazílie.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí