Spotřebitelé by raději mléko ve skle
Z exkluzivního průzkumu, který pro Evropskou federaci výrobců obalového skla (FEVE) realizovala agentura InSites, vyplynulo, že například mléko ve skleněných lahvích by upřednostnilo 41 % českých spotřebitelů, jogurtům ve skle by dalo přednost dokonce 46 % z nich. V segmentu jogurtů je sklo nejvíce preferovaným obalovým materiálem, a to jak mezi českými, tak i evropskými spotřebiteli. Jedná se o rozsáhlý průzkum, kterého se zúčastnilo 6200 evropských domácností a je jedním z nejkomplexnějších, jaký kdy v obalovém průmyslu proběhl. Uskutečnil se ve dvanácti evropských státech včetně ČR.
"Evropané považují sklo za nejlépe recyklovatelný obalový materiál a věří, že je také nejšetrnější k životnímu prostředí. Dávají přednost sklu, protože zachovává chuť a chrání proti kontaminaci," uvádí prezident FEVE Dominique Tombeur. "Tento průzkum je důležitým potvrzením toho, že spotřebitelé vnímají sklo jako obalový materiál, který více než jiné materiály zhodnocuje balený výrobek." Průzkum ukázal, že ačkoliv velká část spotřebitelů preferuje koupi mléka a jogurtů v ekologických skleněných obalech, je nabídka těchto výrobků ve většině obchodů omezená a spotřebitelé tak mají jen omezenou možnost volby. Dominique Tombeur dodává: "Spotřebitelé mají rádi sklo, cení si ho, a kde mohou, dávají mu přednost. Cílem naší nové kampaně ,Sklo je jasná volba' je apelovat na značkové výrobce a prodejce, aby nabízeli více produktů balených ve skle a uspokojili tak lépe potřeby spotřebitelů."
Polovina dotazovaných věří, že sklo má větší pozitivní dopad na životní prostředí než ostatní obalové materiály, jako jsou plasty, plechovky a kartony. Je to podle nich obalový materiál nejšetrnější k životnímu prostředí, protože je stoprocentně recyklovatelný a znovu použitelný.
ZDROJ: REGAL