Koncept je zkušebnou nových nápadů, které sahají od jedinečného profilu až po řízení bez mechanického spojení volantu s koly (steer-by-wire) nebo ovládání prostřednictvím dotykové obrazovky. Na jedno nabití akumulátorů lze čistě elektricky ujet až 64 km. Kombinovaná spotřeba paliva může klesnout až k 2,2 l/100 km.
Ekologická elegance se stala základním mottem pro návrh designu nového konceptu. Ladné charakterové křivky a propracované tvary pozvedávají hybridní vůz nové generace na novou úroveň. Uhlazené tvary pokračují i na spodku vozidla, který je zakrytý panelem, jenž minimalizuje aerodynamický odpor s cílem snížit spotřebu paliva.
Panel s diodami LED na přídi vyjadřuje osobité, futuristické pojetí. Zvlášť praktický je zadní nosič jízdních kol integrovaný do zavazadlového prostoru. Vyspělé materiály jako plasty vyztužené uhlíkovými vlákny a nanokompozity, z nichž jsou vyrobeny boční prahy, ochranné lišty a blatníky, minimalizují hmotnost.Rám světlometů je z recyklovaného plastu PET, zatímco další díly v interiéru a exteriéru jsou vyrobeny z bioplastů PLA a PA11.
Designéři nově uspořádali vnitřní prostor, ultratenký displej TOLED (Transparent Organic Light Emitting Diode) je uložen na výškově i podélně nastavitelném sloupku řízení. Technologie tenkých fólií umožňuje barevné zobrazovaní informací s vysokým rozlišením.
Středová konzole má pozoruhodně jednoduchý a čistý vzhled díky ovládání klimatizační soustavy, voliče jízdního režimu a informačních a zábavních systémů prostřednictvím dotykového displeje. Ústředním bodem je tzv. Eco-Coach, grafický displej, který podporuje řidiče ve snaze o hospodárnou jízdu průběžným sdělováním informací o spotřebě paliva.
Koncept Blue-Will pohání celohliníkový zážehový motor 1.6 s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 112 kW (152 k), který spolupracuje s plynulou převodovkou CVT a elektromotorem o výkonu 100 kW. V tomto paralelně uspořádaném hybridním systému může kola v závislosti na podmínkách pohánět přímo spalovací motor, nebo elektromotor, případně oba současně. Tento paralelní hybridní systém se stane základem budoucích hybridních vozů Hyundai. Prvním z nich bude Sonata nové generace určená pro americký trh.
Palivová nádrž byla umístěna pod zadní sedadla, aby se uvolnil co největší prostor pro zavazadla. Pod zadními sedadly jsou lithium-polymerové akumulátory, které lze dobíjet z domácí elektrické sítě. Hyundai je první automobilkou na světě, která používá lithium-polymerové akumulátory v sériově vyráběném hybridním vozu Elantra LPI HEV.
Dalším výrazem konstrukční důmyslnosti je inovativní panoramatická střecha, v jejímž skle jsou barevně senzitivní solární články, které poskytují dostatek elektrického proudu pro napájení ventilátoru.
Tepelný generátor ve výfukovém sběrném potrubí získává zpět energii z horkých výfukových plynů. Tepelný generátor převádí teplo na elektrickou energii, která slouží k pohonu příslušenství. Další zvýšení hospodárnosti přinášejí pneumatiky s nízkým valivým odporem a brzdy s malým aerodynamickým odporem, u nichž byla zvláštní pozornost věnována konstrukci brzdových destiček a třmenů.