Ekologické pneumatiky přitahují stále více zákazníků
Pneumatiky, které pomáhají snížit spotřebu paliva, jsou stále zajímavější pro širší kruh zákazníků. Nebude to zatím tak výrazný případ v České republice, ale trend, který popisuje studie společnosti americké Babcox Research, v jisté míře dorazí i k nám.
Podle Babcox Research považuje vliv pneumatiky na úsporu paliva za důležitý asi 66% nakupujících. V roce 2008 to přitom bylo 47%. Pro 8% je dokonce úspora paliva nejdůležitějším kritériem při výběru pneumatiky, před rokem tomu tak bylo pouze pro 1% zákazníků. Pro 35% zákazníků je úspora paliva důležitá a pro dalších 23% docela důležitá. V roce 2008 takto odpovědělo 31% respektive 15% respondentů. Pro 44% nakupujících ale zůstává úspora paliva díky pneumatice zcela nedůležitá nebo nepříliš nedůležitá. Vloni tomu tak ale bylo pro 52% zákazníků. Pneumatiky s nízkým valivým odporem si tak očividně získávají stále větší oblibu a zákazníci jsou častěji schopni akceptovat jejich vyšší cenu.