Ekologický kompakt v testu: Mitsubishi Colt 1.3i Cleartec
Japonský kompakt Mitsubishi Colt prodělal v nedávné době facelift, po němž vypadá úplně jinak než dřív. Kromě toho dostal úsporný paket Cleartec, jehož součástí je i populární systém Stop&Go.
Mitsubishi Colt prošel faceliftem a kromě toho, že se od předchozí verze celkem výrazně liší vzhledem, dostal i několik úprav podvozku, díky nimž jezdí lépe. To nejsou ale jediné novinky. V testovaném voze jsme si mohli vykoušet i sadu opatření, které mají snížit spotřebu benzinu.
Úsporné a eko-verze jsou dnes oblíbené, a tak nový Colt dostal do vínku paket Cleartec. Mitsubishi ho nabízí za rozumných 6.000 korun a kromě nižší spotřeby (ta má teoreticky dosahovat pouhých 5 l/100 km) nabízí i nepatrně lepší dynamiku (zychlení z 0 na 100 za 10,6 namísto 11,0), i když je o 5 kg těžší (975 kg).
Plus první: mnohem lepší vzhled
Novým designem ve stylu Lanceru se zcela změnil charakter auta. Předchozí rozverný a boubelatý typ je rázem přísným až výhružným vozem, ke kterému o mnoho lépe sedí označení Colt. Jedná se o hodnocení ryze subjektivní, ale nám se nový design zdá vynikající.
V kabině se toho příliš nezměnilo, ale i drobnější změny se uvnitř projevily docela znatelně. Nový je tříramenný volant, v našem případě multifunkční, v kapličce za ním se ukrývají hezčí budíky (tentokrát jen dva a větší digitální displej), zmizel digitální displej na vrchu středové konzole a jejímu středu nyní dominuje mnohem hezčí rádio. Nové jsou i výdechy a ovladače klimatizace. Ano, možná se toho změnilo víc, než jsme byli ochotni připustit.
Barevné doplňky zmizely a nahradily je tmavé plasty, takže by se mohlo zdát, že celá přístrojovka se ponořila do černošedé nudy. V tomto případě ale není barevná jednotnost na škodu, navíc některé nepříliš líbivé detaily nahradily výstižnější kovové či hliníkové dekory - jmenujme předně ten přišroubovaný kruhový kolem řadící páky.
Minus první: méně veriability
Prostorný interiér docela pohodlně pojme čtveřici cestujících. Při pohledu na kompaktní rozměry zvenčí to možná zní přehnaně, ale Colt skutečně dokázal z malé kabiny vymáčknout překvapivě slušnou porci místa, což se projevilo tím, že jsme během cestování nikde necítili jeho výraznější nedostatek. V příkrém kontrastu s prostorností kabiny je malý kufr, jehož 169 litrů při delší cestě pro čtveřici cestujících bude hrubě nedostatečných.
Oproti verzi před faceliftem si ale Mitsubishi odpustilo několik skvělých nápadů, co se týká variability interiéru. Zatímco Colt z roku 2004 nabízel zákazníkům podélné posunování zadní lavice v rozsahu 13 centimetrů a sedačky se z něj daly dokonce vyndat, čímž se vysmíval dokonce některým rádoby variabilním MPV, naše dnešní verze umí jen docela běžné věci.
Zadní sedadla se dají sklopit a díky dvojitému dnu zavazadlového prostoru se dá dokonce vytvořit rovná ložná plocha, jejíž objem 900 litrů už zní trochu líp, než základních 169 litrů. Z dob "příkladně praktického Colta" zůstala alespoň jedna vychytávka, a to možnost sklopit sedačku předního spolujezdce.
Plus druhé: skvělá jízda
Mitsubishi Colt v době před faceliftem se podobal malému MPV nejen zmíněnou variabilitou interiéru, ale také nejednoznačně nastaveným podvozkem. Facelift ale mnohé změnil. Japonští inženýři upravili nastavení podvozku a vyladili ho na ideální úroveň. Výsledkem je jistá a zábavná jízda na kvalitní silnici a dostatečný komfort na české okresce.