zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Firmy se rády chlubí ochranou ovzduší

12.12.2009
Ovzduší
Klimatické změny
Firmy se rády chlubí ochranou ovzduší

Co mají společného Siemens, Tesco, Air France, Skanska, KPMG a třeba Vodafone? Využily kodaňský summit OSN o snižování emisí ke vlastnímu zviditelnění. Ekologická témata se stávají stále vyhledávanějším marketingovým nástrojem a počet firem, které se do byznysu spojeného se snižováním emisí zapojují, rok od roku roste.

"Je to komunikované téma, které je dobře vnímané. Stačí k němu přilepit značku a máte kladné reklamní sdělení," vysvětluje prezident Asociace českých reklamních agentur Pavel Brabec. Ekologická témata budou podle něho stále přitažlivější.

Kodaňský summit dokázala marketingově zřejmě maximálně využít společnost Siemens, jejíž logo se objevuje ve spojení s akcí na televizní obrazovce stanice CNN.

"Ochrana životního prostředí je pro nás důležitá. Tržby za produkty a řešení, které snižují dopad na životní prostředí, dosáhly ve fiskálním roce 2009 celkem 23 miliard eur, téměř třiceti procent obratu," uvedl mluvčí společnosti Siemens Petr Sedláček. Tržby zeleného byznysu v rámci skupiny podle něho navzdory krizi meziročně vzrostly o jedenáct procent. Firma tím u zákazníků snížila emise oxidu uhličitého o 201 milionů tun.

Skanska využila zahajovací den kodaňského summitu k otevření nového oddělení s názvem Green bussiness, které má globálně podporovat projekty energeticky úsporných budov s nízkým dopadem na životní prostředí.

"Chceme se stát lídrem v tomto rychle se rozvíjejícím odvětví," uvedla mluvčí společnosti Dana Hrdinová. Skanska se podle ní jako jediná stavební společnost na světě přihlásila k celosvětové výzvě firem, které vyzývají státníky, aby v Kodani uzavřeli celosvětovou dohodu o změně klimatu, která bude věrohodně reagovat na rozsah a naléhavost krize, jíž svět čelí.

Výzvu podepsalo 871 společností ze všech oborů, mezi nimi například Tesco, Air France, KPMG nebo Vodafone. Řada z nich si v ochraně ovzduší klade dokonce mnohem ambicióznější cíle než světoví politici. Například Vodafone chce snížit do roku 2020 emise oxidu uhličitého ve firmě o padesát procent.

Zdroj: www.e15.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
19
8. 2017
19-26.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
LTD Polana
21
8. 2017
21-25.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
MŽP ČR
22
8. 2017
22.8.2017 - Seminář, školení
Praha
SW CASEC
22
8. 2017
22.8.2017 - Seminář, školení
Mladá Boleslav
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí