zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Test BMW 330d: když se chce ekolog dobře bavit

09.01.2010
Ekologická auta
Test BMW 330d: když se chce ekolog dobře bavit

Jestli se vám po testech některých ekologičtěji zaměřených aut zdá, že větší ohleduplnost k přírodě a zábava nemohou jít ruku v ruce, pak vám tyto představy BMW rádo rozbije.

O to raději budete zapomínat na nejrůznější konkurenty, když si prohlédnete subtilní BMW 330d po faceliftu. Trojkový bavorák nevypadal nikdy tak drsně, ať už je to kvůli hrbu na kapotě, nebo sportovnímu M paketu. Jen se nesmí zapomínat, že v Mnichově se za všechno draze platí, a tak vás vylepšení vzhledu přijde něco málo přes 100 tisíc korun.

Nemá cenu se dlouze rozepisovat o interiéru, však už ho znáte zpaměti, stejně jako my. Pokud si ale chcete přesto připomenout některé detaily, podívejte se do testu BMW 320xd Touring nebo nápaditějšího BMW 335i Coupé. Rozhodně vás ale nechceme odbývat a tak i sem vypíchneme ta nejdůležitější fakta.

Předně je uvnitř místa asi jako v krabičce od sirek. Trojkové BMW se svou velikostí prostě do střední třídy nesahá a takové Audi A4 je proti němu královskou limuzínou. A to nemluvíme o Superbu. Jenže majitelé a skalní fanoušci mnichovské značky podobná čísla nezajímají. Kolem bavoráků se totiž vznáší aura ikonické značky, která dělá jedny z nejlepších aut na světě.

Proto není divu, že existují lidé, kteří nechtějí slyšet, že sedadla v BMW 330d by mohla být trochu níže umístěná, řadící páka by mohla chodit přesněji a mít hlavici, který alespoň trochu padne do ruky. Sedadla svým tvarem drží v oblasti beder a stehen, na ramena se jaksi zapomnělo. Na druhou stranu v zimním počasí v nich bylo příjemné posezení díky polosemišovým potahům.

Modrá síla

Hlavní důvod našeho testu už tolikrát viděné trojky se ale skrývá pod přední kapotou. K už tak střídmě konzumujícímu naftovému šestiválci si lze přikoupit paket Diesel Blue Performance za 32.428 korun, což zájemce o nové BMW tolik pálit nebude. Stručně řečeno jde o zásobníkový katalyzátor, ve kterém se ukládají oxidy dusíku. Ty jsou pak v určitých časových intervalech odstraňovány. Výsledkem je nižší produkce CO2 a tím i plnění normy Euro 6, která začne platit až v roce 2014.



Nebudeme vás dlouho napínat, tabulkové hodnotě kombinované spotřeby 5,7 litru nafty na 100 km se dá při troše sebekontroly v pohodě dosáhnout. My jsme si za volantem BMW 330d ale užívali a úspornou jízdu docela často vystřídali za zábavné průjezdy klikatými okreskami středních Čech. Neodolali jsme a zajeli se také na chvíli sklouznout na plochu opuštěného letiště. Ačkoliv nám palubní počítač chvilkově vyskočil k 9 litrům na sto, auto jsem odevzdávali s hodnotou 6,5 litru.

Zdroj: Technik

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí