zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Moderní tramvaje v Záhřebu

31.01.2010
Doprava
Urbánní ekologie
Moderní tramvaje v Záhřebu

Chloubou dopravního podniku města Záhřeb a ozdobou celého města jsou zánovní pětičlánkové tramvaje Končar, kterých dostane Záhřeb 70. Tyto tramvaje s třemi otočnými podvozky pod hlavními články jsou díky zvláštní konstrukci podvozků přesto stoprocentně nízkopodlažní. Tramvaj má šestery široké dvoukřídlé předsuvné dveře, uspořádání sedaček 1+1. Až na nepříliš prakticky uspořádaný interiér, málo sedaček (40) a zhoršený výhled z řidičského stanoviště kvůli vzhledu čela, je tramvaj opravdu vydařená. Boduje zejména jízdními vlastnostmi díky tichým podvozkům, rychlé akceleraci a celkového dojmu z jízdy. Hlavně neexistence schodů v celé délce vozidla je velmi příjemná. Po porovnání s pražským hitem 14T vychází tato chorvatská tramvaj jako jednoznačný vítěz. O to více nás překvapilo, že její cena byla oproti naší Škodě 14T o několik miliónů korun nižší a to i přes její větší délku.

TMK 2200 is a 100% low floor tram with articulated car body,
made of five-part welded steel construction with three powered bogies.
The state-of-the-art concept, entrance height 300 mm, air-conditioning, ergonomic seats and panoramic glazing together with
fine-tuned hydraulic suspension and rubber cushioned wheels enable a comfortable ride.
Three-phase asynchronous motors, driven by IGBT inverters, enable a maximum speed of 70 km/h. The main vehicle control
unit connected by modern communication protocols to vehicle subsystems (converters, brakes, suspension, doors and air
conditioning) together with the ergonomically shaped and air-conditioned driver´s cabin ensures a comfortable and user-friendly
working environment for the driver.
The vehicle is in regular use in a city of Zagreb from July 2005. Until year 2007, seventy trams were delivered. Delivery of second series (70 vehicles) of low floor trams for the City of Zagreb is in progress.

system: 600 V, DC
continous output: 390 kW
max. speed: 70 km/h
wheel arrangement: Bo+ Bo+ Bo+
gauge: 1000 mm
min. curve radius: 16.5 m
overall lenght: 32 000 mm
width: 2300 mm
floor height: 300 (350) mm
seated passengers: 46
standees: 156 (4 pass/m2)
operator: ZET Zagreb

ZDROJ: Končar Electric Vehicles Inc.,www.mhd.zastavka.net



Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí