Krátce - různé
V neděli 31.ledna je *uzávěrka* pro přijímání žádostí z NIF.
<http://nadace.veronica.cz/?Formulare-ke-grantum> Na rozdíl od minulých
let je maximální částka, o kterou lze žádat, zvednuta na 50.000 Kč.
Podrobnosti najdete na nadace.veronica.cz
<http://nadace.veronica.cz/?Grantovy-program-NIF>
CypoPrint je název nové řady inkoustů na kovovém základě vyráběných společností BASF, které jsou určeny pro výrobu flexibilních antén pro štítky technologie RFID. Ta se používá pro identifikaci a lokalizaci zboží na principu podobném čárovým kódům. Nevodivé inkousty CypoPrint nabízejí cenově efektivní a ekologičtější alternativu ke stávající technologii leptáním a představují vůbec první řešení pro aditivní výrobu RFID antén. Hlavní výhodou aditivní výroby proti metodě subtraktivní (leptání hliníku) je zejména efektivní využití surových materiálů a menší dopad na životní prostředí.
Francouzské hypermarkety poskytují větší prostor biopotravinám, o které zákazníci mají stoupající zájem. I když ve velkoplošných prodejních řetězcích nakupují bioprodukty spotřebitelé stále spíše náhodně, obrat tohoto zboží už je v celkovém součtu v hypermarketech vyšší než ve specializovaných prodejnách, kam naopak chodí cíleně zájemci o ekologicky čisté potraviny.
Podle agentury Bio, která se zabývá ekologickými tématy, stoupl loni prodej biopotravin o 30 % ve srovnání s rokem 2008. A předloni činil meziroční nárůst odbytu dokonce 39 %. V celkovém prodeji potravin ve Francii mají ovšem zatím bioprodukty podíl jen zhruba 2 %. V roce 2008 měly hypermarkety podíl 42 % na celkovém prodeji biopotravin ve Francii. Distribuční řetězce specializující se na bioprodukty se podílely 27 % a nezávislí prodejci a zemědělci prodávající přímo své výrobky 13 %.
SALIMA 2010 se pilně připravuje na březen
Stejně jako v roce 2008 zde bude i letos věnována zvláštní pozornost segmentu biopotravin a ekologického zemědělství
Tisícovka vinařů z 20 zemí EU přijala v italské Florencii manifest evropských vinařů, v němž se zavazují provozovat vinařství s ohledem na trvalý rozvoj, s důrazem na kvalitu a tradici. Informovala o tom s odvoláním na ekologické a gastronomické hnutí Slow Food agentura AFP a následně ČTK