zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Nový Hyundai Sonata jako hybrid i turbo

10.04.2010
Ekologická auta
Nový Hyundai Sonata jako hybrid i turbo

Automobilka Hyundai představila na autosalonu v New Yorku zcela novou Sonatu vybavenou přeplňovaným motorem 2,0 litru Theta II s přímým vstřikováním benzinu GDI (Gasoline Direct Injection) a také hybridní verzi, která využívá technologie lithium-polymerových akumulátorů.

Agregát 2.0T s přímým vstřikem paliva do válců nabízí výkon 204 kW a automobilka slibuje spotřebu v dálničním režimu pouze 6,9 l/100 km. Nová Sonata je prvním vozem Hyundai, který používá jak techniku přímého vstřikování benzinu GDI, tak přeplňování turbodmychadlem. Obě technologie jsou součástí ekologické iniciativy "Hyundai Blue Drive" s cílem dosáhnout vedoucího postavení v rámci automobilového průmyslu v oblastech hospodárnosti a trvale udržitelného rozvoje. "Sonata 2.0T je skvělým příkladem přínosu produktové strategie Blue Drive pro naše zákazníky," prohlásil John Krafcik, prezident a výkonný ředitel společnosti Hyundai Motor America.
Přeplňovaný motor je vybaven turbodmychadlem "twin scroll", který je v kombinaci se systémem GDI zárukou rychlé reakce motoru na sešlápnutí pedálu plynu, a je spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou se sekvenčním řazením.

Ještě zajímavější novinkou představenou v New Yorku je Sonata Hybrid. "Hyundai Sonata Hybrid je nováčkem v kategorii hybridních vozů, ale své konkurenty nenapodobuje," uvedl John Krafcik. "Plně hybridní konstrukce s paralelním uspořádáním a pokrokové lithium-polymerové akumulátory představují nové řešení tradičního hybridního pohonu." Architektura Hybrid Blue Drive vyvinutá společností Hyundai přináší plně hybridní systém s paralelním uspořádáním, který dokáže vůz pohánět prostřednictvím elektromotoru, zážehového motoru nebo kombinací obou zdrojů hnací síly v závislosti na jízdních podmínkách a požadavcích řidiče. Vůz je také prvním systémem, který využívá technologii lithium-polymerových akumulátorů, jejichž vlastnosti výrazně předčí stávající typy akumulátorů Ni-MH a Li-ion. Lithium-polymerové akumulátory nabízejí přednosti článků Li-ion a přidávají k nim robustnost, hustotu výkonu a flexibilitu prostorového uspořádání, což jsou vlastnosti v náročných automobilových aplikacích nepostradatelné. Systém Hyundai Hybrid Blue Drive využívá také účinnou a kompaktní šestistupňovou automatickou převodovku vlastní konstrukce, u níž byl tradiční kapalinový měnič momentu nahrazen společnou jednotkou, která plní funkci spouštěče a generátoru. Sonata Hybrid snižuje spotřebu paliva ve městě přibližně o 40 % v porovnání s modelem Sonata s motorem Theta II GDI.

www.ifleet.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
21
7. 2017
21-22.7.2017 - Přednáška, diskuse
Praha 6, FTVS UK a Divoká Šárka
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí