Unikátní letadlo na sluneční energii Solar Impulse se poprvé vzneslo
Ze švýcarského Payerne se ve středu 7. dubna poprvé vznesl ke zkušebnímu letu
stroj Solar Impulse HB-SIA Zkušební pilot Markus Scherdel měl za úkol v praxi
ověřit základní parametry stroje poté, co jim předcházela řada letových hodin na
simulátoru. Solar Impulse HBSIA je prvním letadlem na solární pohon,
konstruovaným pro let ve dne i v noci bez použití klasického paliva - a také bez
znečišťujících emisí. Jeho úkolem je mj. předvést možnosti a potenciál
obnovitelných energií. sedmdesátičlennému týmu a osmi desítkám partnerských
organizací a firem zabrala příprava, výpočty, simulace, testování a výroba
unikátního stroje šest let intenzivní práce. výsledkem je zcela nová konstrukce
z uhlíkových vláken, s rozpětím srovnatelným s letounem Airbus 340 (63.4 m), ale
s hmotností běžného osobního vozu (1600 kg) - žádný takový letoun nebyl dosud
vyroben. V křídlech pozoruhodného stroje je vestavěno na 12 tisíc solárních
článků, které poánějí čtvěřici elektromotorů s maximálním výkonem 10 hp a
nabíjejíci lithium-polymerové baterie [https://www.kamsnim.cz/browse/baterie] o
hmotnosti 400 kg, jejichž energie umožňuje solárnímu letadlu letět v noci.
solarni letadlo [http://www.enviweb.cz/pictures/energie/solar_impulse.png]
Ze švýcarského Payerne se ve středu 7. dubna poprvé vznesl ke zkušebnímu letu stroj Solar Impulse HB-SIA Zkušební pilot Markus Scherdel měl za úkol v praxi ověřit základní parametry stroje poté, co jim předcházela řada letových hodin na simulátoru. Solar Impulse HBSIA je prvním letadlem na solární pohon, konstruovaným pro let ve dne i v noci bez použití klasického paliva - a také bez znečišťujících emisí. Jeho úkolem je mj. předvést možnosti a potenciál obnovitelných energií. sedmdesátičlennému týmu a osmi desítkám partnerských organizací a firem zabrala příprava, výpočty, simulace, testování a výroba unikátního stroje šest let intenzivní práce. výsledkem je zcela nová konstrukce z uhlíkových vláken, s rozpětím srovnatelným s letounem Airbus 340 (63.4 m), ale s hmotností běžného osobního vozu (1600 kg) - žádný takový letoun nebyl dosud vyroben. V křídlech pozoruhodného stroje je vestavěno na 12 tisíc solárních článků, které poánějí čtvěřici elektromotorů s maximálním výkonem 10 hp a nabíjejíci lithium-polymerové baterie o hmotnosti 400 kg, jejichž energie umožňuje solárnímu letadlu letět v noci.