zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Krátce - různé

20.04.2010
Obecné
Krátce - různé

Rakouská společnost Biogest Energie- und Wassertechnik oznámila svou první zakázku na výstavbu bioplynové stanice o výkonu 1 MW v Česku. Celkově půjde u nás již o 16. bioplynovou stanici. Z močůvky, tuhého hnoje a energetických rostlin bude do sítě proudit elektřina pro zhruba 2 000 domácností. Stanice bude založena na osvědčené technologii Biogest-PowerRing, která má zvlášť v regionu střední a východní Evropy výhody díky své energetické efektivitě, bezpečnosti a snadné dostupnosti.

Kodaňský hotel Crowne Plaza se chlubí tím, že patří k nejvíce ekologickým na světě. Od pondělka k tomu budou moci přispět i hosté. Na dvou rotopedech totiž budou moci vyrábět "čistou energii", kterou hotel využije. Kdo takto vyrobí 100 watthodin (hodina intenzivního šlapání), dostane zdarma večeři.

Volkswagen spouští novou globální imageovou kampaň ,,Think Blue". Cílem kampaně je zdůraznit, že VW vyrábí aktuálně modely méně náročné na palivo a k životnímu prostředí přátelštější než v minulosti. Claim ,,Think Blue'' odkazuje na ,,Think Small'' ze šedesátých let minulého století, kterým propagoval VW model Beetle. Kampaň poběží on-line, v tisku a TV.

Provozovatelé on-line platformy Twitter získali pro první komerční hlášky zadavatele, jako jsou Red Bull, Sony Pictures, Starbucks nebo Virgin America. Jejich poznámky o standardní délce 140 znaků se objeví u vyhledávání. Starbucks využil Twitter pro svou kampaň z minulého týdne, která jej pozicuje jako společnost, jež myslí na životní prostředí.

Zadavatelé začínají více komunikovat ekologická témata prostřednictvím sociálních sítí. Coca-Cola na svou spolupráci s Ocean Conservancy, jejímž cílem je chránit mořský život, upoutává pozornost na Facebooku. Výrobce zde spustil aplikaci, která spotřebitelům umožní, aby jejich snímky vypadaly, jako by byly vyfoceny pod vodou. Kdykoliv některý z uživatelů pošle aplikaci přátelům, Coca-Cola věnuje organizaci finanční příspěvek. P&G prostřednictvím Facebooku a speciálního webu spotřebitele zase informuje, jak snížit spotřebu energie a vody. Aktivitu začal komunikovat již v březnu.

Funkce obalu z hlediska návrhu designu je vnímána tak, aby odpovídal a propagoval značku výrobku, přitahoval spotřebitele a jeho obsah byl vnímán jako oblíbený výrobek. V poslední době podle provedených průzkumů je pro spotřebitele jedním z významných faktorů ovlivňujících jejich nákupní rozhodnutí to, zda pro výrobu obalu byl použit materiál šetrný k životnímu prostředí. Spotřebitelé považují ekologickou šetrnost obalů za významný faktor, mají zájem na tom, aby obaly byly recyklovatelné a aby pro jejich zhotovení nebylo použito zbytečně velké množství materiálu. Skupina kritických spotřebitelů se silným smyslem pro odpovědnost za své okolí a silným zájmem o ochranu životního prostředí se vyznačuje i vyššími požadavky na ekologickou šetrnost obalů. Na druhou stranu je nutné podotknout, že spotřebitelé nejsou ochotni platit vyšší cenu za ekologicky šetrnější obaly.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
Ekologický institut Veronica
28
8. 2017
28.8-3.9.2017 - Ostatní akce
Centrum Veronica Hostětín, Hostětín 86
E-expert, spol. s r.o.
26
10. 2017
26-27.10.2017 - Konference
Hotel SOREA MÁJ, Liptovský Ján, Slovensko
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí