zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

ŠKOLY ZAČÍNAJÍ INICIOVAT KOMUNITNÍ PROJEKTY

14.05.2010
Ekologické vzdělání a výchova
ŠKOLY ZAČÍNAJÍ INICIOVAT KOMUNITNÍ PROJEKTY

Brtnice - Celkem sedm škol z kraje Vysočina zahájilo na začátku května takzvané komunitní projekty. Tyto projekty budou podporovat vzdělávání k udržitelnému rozvoji v obci a školy do nich budou zapojovat veřejnost ze svého okolí. Své vzdělávací aktivity budou školy realizovat v rámci projektu "Semínka environmentální výchovy pro Vysočinu" podpořeného z operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Získat aktivitu občanů obce a společně vybrat projekt, který bude prospívat širší veřejnosti, se v tomto roce podařilo sedmi školám z Vysočiny - ZŠ Velká Bíteš, ZŠ a MŠ Maleč, ZŠ a MŠ Dolní Krupá, ZŠ a MŠ Hněvkovice, ZŠ a MŠ Kamenice u Jihlavy, ZŠ a MŠ Tasov a ZŠ a MŠ Kněžice. Před žáky a učiteli z těchto škol stojí nyní úkol spolu s rodiči, aktivními občany obce, místními neziskovými organizacemi, spolky a zástupci obce společně naplánovat a začít realizovat projekt, který bude mít přínos nejen pro obyvatele obce, ale i okolní přírodu. V rámci projektů se bude např. navrhovat vzhled školní zahrady, místa setkávání v obci, na základě pozorování žáků se bude sestavovat brožura o místních přírodních a kulturních zajímavostech, budou se obnovovat tradice, pořádat přírodovědné vzdělávací exkurze do okolí. Vzdělávat se budou tedy nejen žáci školy, ale i lidé v obci a širší veřejnost.

"Na výše uvedené vzdělávací komunitní projekty jsme přispěli částkou čtyři sta osm tisíc korun. Tyto projekty budou ukončeny v dubnu 2011. Školy z kraje Vysočina, které se nestihly zapojit v letošním roce, budou mít možnost zúčastnit se dalšího výběrového řízení na začátku příštího roku," uvedla Eva Králíková, koordinátorka aktivity.

Více informací poskytne:
Eva Králíková, tel.: 567 213 662, mail: eva.kralikova@chaloupky.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí