Čtvrtek, 25. dubna 2024

Zeleni mají na rukách krev

Zeleni mají na rukách krev

Jak vtipně poznamenal jeden ekonomista (1): ekologisti (2) mají na rukou krev, protože dlouhodobě brání výstavbě dálnic a silnic dálničního typu. I když na dálnicích také dochází k těžkým haváriím, na počet vozidel, které dálničním úsekem projedou, je to méně než na obyčejných silnicích. Za všechny, kteří havarovali na obyčejných silnicích, i když už dávno mohli havarovat na dálnicích, jsou zodpovědní Zelení.

Ve skutečnosti je to ale ještě horší. Ekologisti mají na svědomí i další prohřešky! Na jejich rukou ulpívá krev ze všech těžkých havárii, které se udály za poslední roky na železničních přejezdech. A není to proto, že jsou železniční přejezdy nechráněné, to vůbec ne. Za rok dochází k asi 250 střetům na přejezdech, při kterých zemře až 50 lidí. Dalších zhruba 100 osob vyvázne s různě závažnými poraněními. Kdo za to může? Zelení a jim podobní! Neustále podporují železnici, a to naprosto nekriticky. Předkládají veřejnosti k věřeni takové argumenty, jako: že vlak je energeticky úspornější (např. energetické nároky v megajoulech na přepravu jednoho cestujícího na vzdálenost 1 km jsou letadlem 1,6 až 2, vlakem 0,3 až 0,6, autobusem 0,75 a osobním autem 1,35) , že železnice na rozdíl od dálnic tolik neničí krajinu (nejvíce půdy zabírá silniční doprava, celkem 78 %, přičemž její podíl neustále roste výstavbou dálnic, zábor půdy železniční dopravou je kolem 21 %), že z provozu železnice není tolik exhalaci (i při započtení exhalací z výroby elektřiny pro elektrickou trakci železnice, zdaleka nejvíce exhalací produkuje automobilová doprava: její podíl na emisích z dopravy přesáhl 90 %). Bla, bla, bla ! I když většina polistopadových vlád celkem správně železnice poněkud vydusila, a tak její význam pomalu ale jistě pohasínaná, přece jen díky ekologistům pořád ještě nějaké vlaky jezdi. A protože většina rozumných lidí, kteří jezdi autem, už s nějakými předpotopními vlaky vůbec nepočítá, jsou pak na přejezdu bohužel překvapeni vlakem, který vůbec nedává přednost zprava a řídí se nějakými předpisy z dob Rakousko-Uherska. A proto dochází k nehodám. Všechny tyhle zbytečně zmarněné životy mají na svědomí tito zelení blbečci.

To, že drážní inspekce udává jako příčinu alkohol, nepozornost či nedbalost, to je jenom zástěrka, která nás nemůže zmást.

Dalším zeleným problémem je zdražovaní energie. Tady nejde o krev, ale o naše peníze.

Elektřinu ze solárních elektráren musí distributoři vykupovat za více než 12 korun za kilowatthodinu, tedy za víc, než za kolik ji prodají. Podle propočtu ČEZ se může příští rok zdražit elektřina domácnostem a malým firmám o 18 procent a velkým podnikům o 27 procent. Jak je to možné? Můžou za to Zelení!

Nenechme se zmást, že návrh zákona předložila do Poslanecké sněmovny už vláda Vladimíra Špidly (ČSSD) v listopadu 2003. Zákon předkládalo ministerstvo průmyslu a obchodu, které v té době vedl Milan Urban (ČSSD). Vláda argumentovala tím, že zákon stabilizuje podnikatelské prostředí a soukromí investoři pomohou státu splnit požadavek EU vyrábět do roku 2010 z obnovitelných zdrojů osm procent veškeré elektřiny. Poslanci zákon schválili až v únoru 2005, přičemž jej částečně pozměnili. Z hlediska dnešního problému s vysokými výkupními cenami je podstatná poslanecká změna ustanovení o možnostech upravovat výkupní ceny. Pozměňovací návrh omezující možnost každoročně snižovat výkupní ceny pouze o pět procent (vládní návrh umožňoval snižování o deset procent) předložil poslanec KSČM Ladislav Urban (a také poslankyně ČSSD Iva Šedivá). Je zcela zjevné, že duo Urban&Urban bylo hypnoticky ovlivněno Zelenými, kteří tenkrát sice neměli zastoupeni ve sněmovně, ale je prokázáno, že seděli na galerii a trapně se hihňali.

Poznámky:

(1) ekonomista je byznysmen či jinak pravicově orientovaný člověk, hltající knihy Václava Klause, typický volič ODS

(2) ekologista je člen environmentálně orientovaných organizací či podobný pošuk, typický volič Strany zelených

Autor: Mojmír Vlašín

Mojmír Vlašín
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů