zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Průzkum: Nákup ze dvora

19.09.2010
Zemědělství
Zdraví
Průzkum: Nákup ze dvora
Možnost nakupovat zemědělské produkty přímo od zdroje vyvolává zájem široké veřejnosti. Deklaruje ho každý druhý

České potraviny

  • Pokud jde o názor na potraviny od českých zemědělců a výrobců, naprostá většina občanů ČR starších 18 let má za to, že tuzemské potraviny a produkty jsou kvalitativně srovnatelné se zahraničními (97%).
  • Téměř dvě třetiny jsou přesvědčeny, že ten, kdo chce české potraviny kupovat, má v obchodech dostatečný výběr (60%).
  • To, co podle občanů pokulhává, je propagace. Že je dobrá, soudí pouze více než třetina populace (38%), zatímco většina říká, že propagace domácích potravin je nedostatečná, příliš málo se dělá pro to, aby se o nich vědělo (62%!).

Zájem nakupovat přímo od zdroje


Možnost nakupovat zemědělské produkty přímo od zdroje vyvolává zájem široké veřejnosti. Deklaruje ho každý druhý (51%).

Z demografického hlediska jde častěji o ženy (57%) než muže (45%), občany středního (54%) než mladšího (48%) a seniorského (51%) věku. Pokud jde o příjmovou stránku, častěji se jedná o občany z domácností disponujících středními (od 10 do 15 tisíc Kč; 58%) a vyššími příjmy (nad 15 tisíc Kč; 53%) tzv. čistého měsíčně na jednoho člena domácnosti. Zájem vykazuje polovina rodičů dětí ve věku do 15 let (52%). Nejčastěji jde o obyvatele menších měst (58%).
graf
Z hlediska sortimentu vyvolává největší zájem možnost kupovat přímo od pěstitelů a zemědělců zeleninu (49%), ovoce (37%), maso (41%), mléko (39%) a mléčné výrobky (30%).

Nezájem o přímý nákup od farmářů zdůvodňují občané prioritně vysokou cenou těchto produktů (20%), nedůvěrou v přímý způsob prodeje (17%), dosavadní spokojeností s tradičním nakupováním v obchodech (15%) anebo neinformovaností "nikoho takového neznám, nikdo takový zde není" (14%).

Co lze konstatovat...

Analýza výzkumných dat ukazuje, že zájem o nákup ze dvora není podmíněn pouze finančními možnostmi občanů, ale především informovaností, vlastními zkušenostmi a důvěrou, formovanou prioritně přímou komunikací se zemědělcem a kvalitou produktů, které nabízí.

Zdroj: DEMA a. s.

průzkum trhu a veřejného mínění od roku 1993

Michalská 12, 110 00 Praha 1
telefon 224 225 659, 224 229 464

mobilní telefon 608 479 274
fax 224 230 129

e-mail info@dema-praha.cz
www www.dema-praha.cz

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí