Americký výrobce chipsů stahuje "ekosáčky", byly prý moc hlučné
Americký výrobce bramborových lupínků Frito-Lay téměř úplně přestane balit jednu značku svých chipsů do ekologického obalu. Sáček sice vyniká schopností stoprocentně se rozložit v přírodě, ale je prý i nesnesitelně hlučný. Firmě si na to stěžovali zákazníci. Informoval o tom deník The Wall Street Journal.
Lidé si z nových obalů také dělali legraci na internetu. Nahrávali videa dokládající jejich hlučnost a zveřejňovali je například na populárním serveru YouTube. "Je to nejhlučnější pytlík na světě," říká autor jednoho z nich. V jiném je zase vidět mladík, který pytlík beze slov zmačká a výmluvně se přitom dívá do kamery.
Prodej brambůrků značky Sun Chips od uvedení nových obalů na trh letos v lednu měsíc po měsíci klesal. Firma se tak hlasité sáčky rozhodla stáhnout. Ponechá je pouze u jedné ze šesti příchutí těchto chipsů. "Rozhodli jsme se odpovědět na zpětnou vazbu od spotřebitelů. Zároveň ale stále chceme dát najevo, že si za kompostovatelným obalem stojíme," řekl mluvčí společnosti Chris Kuechenmeister.
Firma, která patří do koncernu PepsiCo, rovněž vyvíjí nový kompostovatelný obal, který by byl tišší. Podle The Wall Street Journal zatím vývoj není u konce.