Značka AKUMOTO vytvořila světový rekord v počtu ujetých kilometrů na elektrickém skútru za 24 hodin
Během 24 hodin se značce AKUMOTO ve spolupráci se skupinou ČEZ podařilo ujet na
elektrickém skútru 1136,3 kilometrů, a tím stanovit světový rekord v počtu
ujetých kilometrů na tomto elektrickém vozidle.
Pokus o světový rekord proběhl v rámci Evropského týdne mobility ve dvou dnech,
a to 19. a 20. září 2011 na velodromu v pražských Strašnicích. Start proběhl v
pondělí přesně v 11 hodin za účasti Petra Kuchaře, předního světového freestyle
motokrosaře. Do cíle skútr dorazil přesně o 24 hodin později. Během této doby si
v hodinovém intervalu předávalo elektrický skútr značky AKUMOTO pouze pět pro
tuto akci speciálně proškolených jezdců - to vše za dohledu komisařů z agentury
Dobré den, u které je světový rekord zaregistrovaný. Po 24 hodinách elektrický
skútr ujel úctyhodných 1136,3 kilometrů - tedy nejvíce na světě.
Během 24 hodin se značce AKUMOTO ve spolupráci se skupinou ČEZ podařilo ujet na elektrickém skútru 1136,3 kilometrů, a tím stanovit světový rekord v počtu ujetých kilometrů na tomto elektrickém vozidle.
Pokus o světový rekord proběhl v rámci Evropského týdne mobility ve dvou dnech, a to 19. a 20. září 2011 na velodromu v pražských Strašnicích. Start proběhl v pondělí přesně v 11 hodin za účasti Petra Kuchaře, předního světového freestyle motokrosaře. Do cíle skútr dorazil přesně o 24 hodin později. Během této doby si v hodinovém intervalu předávalo elektrický skútr značky AKUMOTO pouze pět pro tuto akci speciálně proškolených jezdců - to vše za dohledu komisařů z agentury Dobré den, u které je světový rekord zaregistrovaný. Po 24 hodinách elektrický skútr ujel úctyhodných 1136,3 kilometrů - tedy nejvíce na světě. 
"Cílem akce bylo demonstrovat jízdní vlastnosti a využitelnost elektrického skútru. Vzhledem k tomu, že moderní elektroskútry disponují principem vyjímatelných akumulátorů, zajímalo nás celkové množství kilometrů, které dokáže elektrický skútr zdolat za vytyčený časový úsek," říká Lukáš Drahovzal, obchodní manažer značky AKUMOTO, a dodává: "Jednalo se o sériový elektroskútr značky Akumoto, bez jakékoliv úpravy. O to více nás těší, že dosažený výsledek v podobě světového rekordu, předčil i nejoptimističtější odhady," vysvětluje Lukáš Drahovzal. 
Celkově ujeté množství kilometrů odpovídá zhruba vzdálenosti mezi Prahou a Paříží. Na ujetí této vzdálenosti v délce 1136,3 km stačilo pouhých 40,8 kWh. To představuje za vlastní (silovou) elektřinu náklady ve výši 71 Kč včetně DPH (počítáno dle sazby e-Tarif D-Standard společnosti ČEZ). Tato částka jasně potvrzuje skutečnost, že elektrických skútr šetří nejen životní prostředí, ale i náklady na provoz. 
"Tato akce odpovídá našim aktivitám, pomocí nichž chceme veřejnosti ukázat celou řadu výhod elektrických vozidel, ať už se jedná o elektrické skútry, elektromobily, elektrokola nebo elektrobusy," říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čistých technologií společnosti ČEZ s tím, že portfolio elektrických dopravních prostředků Skupiny ČEZ se stále rozrůstá. "V rámci našeho projektu Elektromobilita chceme v souvislosti s plánovanou výstavbou dobíjecích stanic otestovat co nejvíce vozidel - včetně nákladních a užitkových aut. ČEZ tím získá další potřebné informace o jízdních vlastnostech elektromobilu, které použije při výstavbě dobíjecích stanic," dodává Tomáš Chmelík. 
Technické parametry skútru AKUMOTO 600 
Elektrický skútr této značky disponuje silným motorem o max. příkonu 3kW, díky kterému dosahuje velkého zrychlení a maximální rychlosti srovnatelné s benzinovými skútry o objemu 50ccm. Jeho provozní náklady jsou navíc v porovnání s osobním automobilem až 40x nižší.  
| 
             Příkon  
             | 
            
             1,6-3 kW 
             | 
        
| 
             Typ akumulátoru  
             | 
            
             Lithium (LiFePO4) 
             | 
        
| 
             Životnost akumulátoru  
             | 
            
             100 000 km 
             | 
        
| 
             Max. rychlost  
             | 
            
             45-55 km/hod 
             | 
        
| 
             Max. dojezd  
             | 
            
             120 km 
             | 
        
| 
             Doba nabíjení  
             | 
            
             2-6 h 
             | 
        
| 
             Povolené zatížení  
             | 
            
             150 kg 
             | 
        
| 
             12" Kenda 
             | 
        |
| 
             Přední i zadní brzda  
             | 
            
             kotoučová (hydraulická) 
             | 
        
| 
             Tlumiče   vzducho-kapalinové 
             | 
            
             vzducho-kapalinové 
             | 
        
| 
             Rozměry (D×V׊) 
             | 
            
             1900×1180×700 
             | 
        
| 
             Hmotnost  
             | 
            
             od 79 kg 
             | 
        
Lukáš Drahovzal, obchodní manažer Akumoto 
Sdílet článek na sociálních sítích
