zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Ústecký kraj si objedná kampaň propagující revitalizovaná území

17.10.2011
Sanace, staré zátěže
Ústecký kraj si objedná kampaň propagující revitalizovaná území

Ústecký kraj si chce objednat kampaň, která bude propagovat rekultivovaná a revitalizovaná území v regionu. Mediální kampaň po celé zemi by měla ukázat Ústecký kraj jako krajinu industrializovanou, ovlivněnou činností člověka i jako krajinu s velkým přírodním potenciálem. ČTK o tom informovala mluvčí kraje Magdalena Hanáčková. Náklady na kampaň se odhadují na 30 milionů korun bez DPH.

V rámci mediální kampaně vzniknou televizní spoty zaměřené na ucelenou nabídku turistických cílů včetně aktuálních informací o konání akcí v regionu, dále tištěné materiály propagace nových turistických produktů a cílů. Kraj chce prostřednictvím kampaně ukázat, jak moc se změnily oblasti postižené těžbou uhlí a dotčené ekologickými zátěžemi.

Na řadě míst už skončila rekultivace. Na místě bývalých lomů a výsypek jsou rekreační areály. Právě o změnách území po těžbě chce informovat kampaň.

Jejím cílem je přilákat více turistů do regionu, který nepatří mezi vyhledávané lokality pro trávení dovolené. Přitom v Ústeckém kraji je například největší počet chráněných krajinných oblastí v zemi. Kraj ale také patří mezi regiony s největším počtem starých ekologických zátěží.

Ústecký kraj navštívilo v letošním druhém čtvrtletí 87.146 turistů, což je meziročně o 10,8 procenta více. Po Praze to byl nejvyšší nárůst mezi kraji. Dlouhodobě patří ale region mezi nejméně populární turistické destinace.
Samosprávy se snaží změnit pohled na Ústecký kraj spojovaný s průmyslem a těžbou uhlí už několik let. Výsledkem je zviditelnění Národního parku České Švýcarsko, které se těší oblibě mezi domácími i zahraničními turisty, nebo v poslední době propagace Žatecka, jakožto domova českého chmele.

Chystaná kampaň kraje by měla upozornit i na místa, kde se kdysi těžilo a nyní už se relaxuje a sportuje. Měla by trvat od ledna 2012 do konce roku. "Vzhledem k charakteru, rozsahu a obsahové náplni kampaně je třeba, aby tuto kampaň realizovaly subjekty s danou odborností a technickým zázemím, kterým Ústecký kraj nedisponuje," doplnila mluvčí. Kritériem při výběru dodavatele bude kromě ceny také kvalita scénáře navržených spotů a nápaditost.

Zdroj: ČTK

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
7
8. 2017
7-11.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
14
8. 2017
14-18.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Zahrada lesní MŠ Šárynka, Praha 6
19
8. 2017
19-26.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
Bílé Karpaty (hranice ČR/SR tábor Polana - Vrbovce/Javorník)
19
8. 2017
19-26.8.2017 - Tábor, výlet, pobytová akce
LTD Polana
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí