zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Zelený Hotel Adria šetří prostředí

11.11.2011
Ekologická dovolená, cestování
Zelený Hotel Adria šetří prostředí

Na chodbičkách, které vedou k jednotlivým pokojům hotelu Adria na první pohled nejvíce zaujmou pohybová čidla, jež mají šetřit elektrickou energii. Pokoje mají úsporné kohoutky, které limitují průtok vody. "Strávili jsme s tím docela dost času, aby to bylo komfortní i pro hosta," upozorňuje Jitka Rimell z marketingového oddělení hotelu. Klienti mají například možnost třídit odpad či požádat, aby se lůžkoviny nebo ručníky vyměnily pouze jednou ze celý pobyt.

Vedení hotelu podniklo i kroky ke snížení množství odpadu. Z tohoto důvodu se omezilo používání jednorázových obalů, k snídani se pak nabízejí i lokální potraviny, jako například vlastní jahodový džem. Některé byliny Adria odebírá i z blízké Františkánské zahrady.

Jednička v letošní kategorii malých odpovědných firem ve svých aktivitách spojených se společenskou odpovědností spoléhá na své zaměstnance. Bez jejich pomoci by se totiž hotel nemohl pyšnit svým novým oceněním. Příklad? Třeba během léta někteří z nich sbírali bylinky, které v současné době tvoří dekoraci v pokojích.

Jednou z hlavních zásad hotelu je nenásilné použití postupů šetrných k životnímu prostředí. To ale musí probíhat v souladu se zachováním komfortu pro zákazníky. Podle Rimell má navíc každý host na výběr, zda bude tyto postupy využívat.

Reakce samotných hostů jsou různé, někteří se o ekologický chod zajímají, jiní ne. S vyloženě negativním postojem se ale prozatím hotel nesetkal. "Snaha je najít zlatý střed, nebudeme to hostům nutit," sdělila HN Rimell.

Zajímavým aspektem fungování hotelu je i zapojení zaměstnanců do zelených aktivit.

Tento přístup je i podle ředitele hotelu Karla Doubka jedním z hlavních předpokladů úspěchu projektu. "Skupina lidí, která se tady nachází, není zcela standardní, a upřímně řečeno, na ní celý tento projekt stojí, bez nich by se to nedalo vůbec realizovat," míní Doubek.

Adria navíc nabízí i výrobky z chráněných dílen. Hosté si mohou koupit dekorativní předměty z dílny Bona, jež vytvořili handicapovaní lidé.

Podle Doubka je oblast CSR (společenské odpovědnosti, pozn. red.) vnímána zejména jako komerční či marketingový nástroj. "Naší ambicí, když jsme se přihlásili do soutěže, bylo posunout kolečkem tam, kde si myslíme, že by CSR mělo být. To znamená k propojení, pokud možno k překrytí společných hodnot, nejen firmy, ale celé společnosti," řekl HN Doubek s tím, že se z myšlenky odpovědnějšího postoje vytratily hodnoty.

"CSR a životní prostředí jsou komerčně atraktivní, ale dělat to jen proto, nikomu nedoporučuji," uzavřel.

Zdroj: HN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí