zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Tohle není zase další ekologický článek!

29.12.2011
Firemní ekologie
Tohle není zase další ekologický článek!

Joerg-Peter Kober, marketing manažer HP pro střední a východní Evropu, v exkluzivním komentáři pro časopis Sign řeší, jakou úsporu vám mohou přinést ekologické aspekty podnikání v digitálním tisku.

Poslední studie prozrazují, že 56 % evropských zákazníků tiskových služeb má ekologická kritéria, které posyktovatelé tiskových služeb ke své škodě ignorují. I když může být složité se prokousat "greenwashingem" a dostat se k podstatě, která vaší společnosti pomůže, systematický přístup a prozkoumání vašich procesů může přinést větší úspory, než byste čekali.

Firmy, které si zvolily implementaci ISO 14001, mají odlišné vnímání procesů a výsledků, ale jedna společnost uvedla, že po skutečně důkladném průzkumu svých vlastních činností, které spadají pod ISO standardy, došla k docela zajímavým úsporám. Tím, že zavedla aktivní recyklační program, se objem recyklovaného materiálu tohoto poskytovatele tiskových služeb zvedl z nuly na 90 %. To vedlo ke snížení výdajů na zpracování odpadů z 16 000 eur ročně na 4000 eur.

Prošli jsme všeobecným přechodem od solventních inkoustů k UV vytvrzovaným a barvám na bázi vody. Kromě zlepšení v pracovním prostředí v samotných tiskových místnostech to přineslo i benefit rozšíření možností využití velkoplošného tisku. Mnoho národních a mezinárodních společností toho využilo a rozšířilo díky tomu povědomí o své značce a její přítomnosti.

Jednou z nejviditelnějších a nejpochopitelnějších iniciativ ekologicky udržitelného rozvoje, na které mohou poskytovatelé tisku stavět svoji propagaci, je to, že všechny jejich tiskové produkty (od lístků, etiket a obalů až po POP/POS, značení a polepy) jsou recyklovatelné. To je něco, čemu zákazníci rozumějí a poskytovatelé tisku, kteří to nedokáží nabídnout, zjistí, že rybník jejich zákazníků vysychá.

Vhodným prvním krokem směrem k budování image environmentálně odpovědné společnosti je správný výběr nových, recykovatelných materiálů (včetně těch s certifikáty ekologických organizací), a používání místních recyklačních možností - nějaké možnosti nabízejí i samotní dodavatelé.

Benefity pro svou společnost můžete také získat tím, že se podíváte na spotřebu energie. Mnoho tiskáren a dalšího vybavení je kvalifikováno podle iniciativy Energy Star. Místní dodavatelé energií vám mohou pomoci zhodnotit efektivitu vámi spotřebované energie. Odvětrání, sušení a osvětlení jsou samozřejmě oblastmi, kde by se mohl poskytovatel tisku dívat po úsporách a akčních nabídkách cen energií.

Organizace vašeho workflow může zlepšit efektivitu a vést k levnější a zelenější výrobě. jsou vaše prostory efektivně využity z hlediska prostoru nebo potřebujete dokončit tu reorganizaci po dokončení přístavby před pěti lety?

Podívat se bez sentimentu na váš dopad na životní prostředí může vypadat jako složitá výzva, ale je to dobré pro vaši společnost a pro vašeho zákazníka.


"Mnoho společností toho využilo a rozšířilo díky tomu povědomí o značce."

Joerg-Peter Kober
sign & display marketing manager, HP

ZDROJ: SIGN

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí