zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Volvo řeší výdrž elektromobilu v mrazech

08.04.2012
Ekologická auta
Volvo řeší výdrž elektromobilu v mrazech

Volvo vyvíjí vlastní elektromobil C30 Electric, postavený na základě konvenčního C30 a jakožto severský výrobce věnuje velkou pozornost vlastnostem elektromobilu v provozu za nízkých teplot.

"Zastáváme názor, že majitel elektromobilu by se neměl vzdávat žádné z kvalit, které očekává od luxusního vozu. Naším cílem je vytvářet inovativní řešení, která vlastnictví elektromobilu ve všech ohledech a podmínkách zpříjemní a usnadní," uvedl Lennart Stegland, viceprezident sekce elektrických pohonných systémů společnosti Volvo Car Corporation. Udržovat akumulátory v optimálním stavu a zároveň pohodlně vyhřátý interiér vyžaduje při teplotách bod bodem mrazu mnoho energie a protože se při jejím odběru z trakčních akumulátorů zkracuje dojezdová vzdálenost, rozhodli se u Volva vyvinout účinnější řešení.

Volvo C30 Electric je proto vybaveno klimatizačním systémem s technickými řešeními, která společně umožnila vyřešit tři různé problémy: vytápění či chlazení prostoru pro cestující, zahřívání či chlazení baterií dle potřeby a chlazení elektromotoru a výkonové elektroniky. Klimatizační systém lze zapnout jak během jízdy, tak během nabíjení.


Předehřátí vozidla a systém monitorování
Volvo C30 Electric je možné předehřát ještě před samotnou jízdou, kdy je vůz připojen k elektrické zásuvce. Časový spínač předehřevu lze aktivovat v menu nastavení vozu. Topná spirála o výkonu 6 kW při aktivaci ohřeje chladicí kapalinu v klimatizačním systému pomocí energie z elektrické zásuvky. Ohřev zajišťuje udržení příznivého provozního stavu akumulátorů a předehřátí interiéru. Monitorovací systém zabezpečuje životnost akumulátorů. Během nabíjení se začnou automaticky zahřívat, jakmile teplota ve středu akumulátoru klesne na -15 °C. Pokud je vůz zaparkován na místě, které neumožňuje nabití, automatické zahřívání baterie za účelem udržení účinného provozního stavu se spustí až při -19 °C. V případě, že není zapojen napájecí kabel, může být interiér předehříván topením spalujícím palivo.
"Předehřev vozidla při teplotě -10 °C prodlouží dojezd o deset kilometrů v porovnání se `studeným startem`, kdy musí být pro rychlé vytopení interiéru použita energie z akumulátoru," vysvětluje Lennart Stegland. Je-li vůz zaparkován bez možnosti předehřátí, na rychlém rozmrazení oken a vyhřátí interiéru spolupracují tři topné zdroje. Při současném spuštění elektrického ohřívače, topné spirály a topení spalujícího palivo je požadované teploty dosaženo během několika minut

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
Česká lesnická společnost
29
8. 2017
29.8.2017 - Seminář, školení
Kunovice
14
9. 2017
14.9.2017 - Konference
Školní lesní podnik Křtiny
Česká lesnická společnost
3
10. 2017
3-6.10.2017 - Konference
Orea Resort Devět Skal
Česká lesnická společnost
19
10. 2017
19.10.2017 - Seminář, školení
RZ Olšina
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí