Čtvrtek, 28. března 2024

Translohr: Tramvaj na pneumatikách s jednou kolejí

Translohr: Tramvaj na pneumatikách s jednou kolejí

V italských Benátkách byl 20. 12. 2010 uveden do provozu nový tramvajový systém v pevninské části města Venezia - Mestre. Nejedná se však o klasickou tramvaj, jak ji známe, ale o cosi na pneumatikách naváděného střední kolejnicí - systém vyvinutý firmou Translohr. V provozu je zatím jedna linka T1. Trať vede z Favaro Veneto Monte Celo do konečné Sernaglia u vlakového nádraží Venezia-Mestre. Délka je zatím 6,3 km.

Zastávky na právě otevřeném úseku jsou od sebe v průměru 350 metrů daleko a je jich celkem 18. Kilometr trati stál průměrně 9 milionů Euro. Flotila červených čtyřčlánkových obousměrných nízkopodlažních tramvají jezdí po první lince v pětiminutových intervalech. Následuje krátká tramvajová reklama.ramvaj na pneumatikách s jednou vodící kolejí je v provozu na 14 kilometrové trati, doba jízdy je 45 minut. Odlišností kromě technologie podvozku je také menší rozměr vozidla - 2,20 m na šířku a 2,95 m na výšku. Vozidlo je plně nízkopodlažní. V C-F je dodavatelem vozidla společnost Lohr. Tramvaje na pneumatikách jsou i v Caen a Nancy, kde je dodavatelem vozidla Bombardier a je zde také možnost dieselového pohonu. Systém v C-F je plně elektrický.

Klasické tramvajové systémy jsou aplikovány zejména ve velkých městech. Jaké jsou výhody řešení v C-F? Speciálně vyztužený pás pro pneumatiky s vodící kolejí vyžaduje při stavbě menší hloubku stavebních úprav, pneumatiky zaručují dobré vlastnosti při strmějším sklonu terénu a vykazují výrazně nižší hlučnost. Problémy nastávají, pokud unikátní technologie není dále vyvíjena a nastává pak problém s obnovou. Přes veké náklady na tento systém, které by však měly být nižší než na klasický tramvajový, se plánují 2 linky v Paříži. Systém není tak dlouho v provozu a není natolik rozšířený, aby byly k dispozici dostatečně vypovídající statistiky nákladů na jeho provoz. Každopádně je takový zajímavý systém i záležitostí image daného města a stává se součástí jeho kultury. V C-F bylo zavedení systému až nečekaně pozitivně přijato veřejností, nárůst cestujících byl velice strmý. Dále na:http://dopravni.net/mhd/8540/novy-tramvajovy-system-u-benatek/ a na:http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=8680

ZDROJ: dopravni.net, busportal.cy

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů