Co je podle vás ekologické auto? Malé, úsporné a převážně do města? BMW ukazuje,
že to vždy tak nemusí být. Na autosalonu v New Yorku totiž představilo nový
koncept BMW i8. Vůz je třetím modelem nově vznikající "podznačky" mnichovských
automobilů. Už existují hatchback pro čtyři i3 a sportovní kupé i8. Nový model
i8 Spyder na něj navazuje, a jak jeho název napovídá, jde o otevřený vůz. Sveze
dva cestující a vyznačuje se nejen pohledným designem. Zajímavý je i jeho pohon.
Jde totiž o plug-in hybrid v trochu zvláštním uspořádání. Přední kola pohání
elektromotor. Zadní kola pohání zážehový tříválec s přeplňováním. Auto tak může
jet jako předokolka (když je pohání jen elektrický proud), jako zadokolka (když
jede na benzin) nebo jako čtyřkolka (když se zapojí oba). A společný výkon 354
koní znamená, že nepůjde o nudný pohyb. Auto zvládne vystřelit z nuly na stovku
za 5 sekund, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Spotřeba je
přitom minimální. V ko mbinovaném cyklu by si i8 Spyder měl říct jen o 3 litry
benzinu na 100 km. U hybridních aut bývá zvykem, že jsou poměrně těžká, u i8 se
ale váha snižovala použitím lehkých materiálů, jako je například uhlíkové
vlákno. Sporťák váží něco málo přes 1,6 tuny. Hmotnost je navíc díky motorům
vpředu i vzadu rozložena v ideálním poměru 50 : 50. Baterie
[https://www.kamsnim.cz/browse/baterie] jsou umístěny ve středovém tunelu. Z
běžné zásuvky je lze dobít do dvou hodin, elektřina v nich vydrží na 30 km
jízdy. Dostane se tento model do reálného provozu? Uvidíme, BMW tvrdí, že ano.
Byl by to určitě přínos k modernímu pojetí aut. I když se dá očekávat, že za ne
příliš lidovou cenu.
Co je podle vás ekologické auto? Malé, úsporné a převážně do města? BMW ukazuje, že to vždy tak nemusí být. Na autosalonu v New Yorku totiž představilo nový koncept BMW i8. Vůz je třetím modelem nově vznikající "podznačky" mnichovských automobilů. Už existují hatchback pro čtyři i3 a sportovní kupé i8. Nový model i8 Spyder na něj navazuje, a jak jeho název napovídá, jde o otevřený vůz. Sveze dva cestující a vyznačuje se nejen pohledným designem. Zajímavý je i jeho pohon. Jde totiž o plug-in hybrid v trochu zvláštním uspořádání. Přední kola pohání elektromotor. Zadní kola pohání zážehový tříválec s přeplňováním. Auto tak může jet jako předokolka (když je pohání jen elektrický proud), jako zadokolka (když jede na benzin) nebo jako čtyřkolka (když se zapojí oba). A společný výkon 354 koní znamená, že nepůjde o nudný pohyb. Auto zvládne vystřelit z nuly na stovku za 5 sekund, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Spotřeba je přitom minimální. V ko mbinovaném cyklu by si i8 Spyder měl říct jen o 3 litry benzinu na 100 km. U hybridních aut bývá zvykem, že jsou poměrně těžká, u i8 se ale váha snižovala použitím lehkých materiálů, jako je například uhlíkové vlákno. Sporťák váží něco málo přes 1,6 tuny. Hmotnost je navíc díky motorům vpředu i vzadu rozložena v ideálním poměru 50 : 50. Baterie jsou umístěny ve středovém tunelu. Z běžné zásuvky je lze dobít do dvou hodin, elektřina v nich vydrží na 30 km jízdy. Dostane se tento model do reálného provozu? Uvidíme, BMW tvrdí, že ano. Byl by to určitě přínos k modernímu pojetí aut. I když se dá očekávat, že za ne příliš lidovou cenu.