Pátek, 29. března 2024

Výběrové řízení na ředitele ŘVC

Výběrové řízení na ředitele ŘVC

Ministerstvo dopravy vypsalo výběrové řízení na místo generálního ředitele Ředitelství vodních cest (ŘVC), čehož se obávají čeští rejdaři. Organizaci od loňského října vede Jan Skalický, řízením je ale dosud pouze pověřen. Podle původních vyjádření přitom ministerstvo plánovalo Skalického šéfem jmenovat po vypracování strategie rozvoje ŘVC, kterou Skalický předložil už na přelomu roku. Chystaná personální změna tak může podle rejdařů souviset se Skalického razantním postupem při prosazování jezu v Děčíně.

Podle tajemníka Sekce vodní dopravy při Svazu dopravy ČR Jiřího Astera jsou tyto časté změny důkazem nezodpovědnosti politiků. Lodní doprava je podle něj obor, který v současnosti potřebuje stabilitu a nikoliv tahanice o obsazení klíčových postů. "Nechápu důvod, proč je nyní vypsáno výběrové řízení na ředitele Ředitelství vodních cest. Pan Skalický se ve funkci osvědčil," řekl ČTK Jiří Aster. Další personální výměna na postu ředitele by podle něj resort lodní dopravy poškodila, protože nový ředitel by se musel opět zapracovat. Vloni se ve vedení ŘVC vystřídali celkem čtyři lidé.

Sérii personálních změn na ŘVC odstartovala loňská kontrola Evropského účetního dvora, která objevila množství nedostatků v zadávání projektů. Podle ministerstva dopravy našel účetní dvůr ve zkoumaných projektech ŘVC chybovost blížící se 100 %. Zakázky byly buď předražené, nebo chybně zadané. Pozornost přitáhla zejména sporná zakázka na zvednutí železničního mostu přes Labe v Kolíně za více než 1,2 mld. Kč.

Kritéria pro výběr firmy na zvednutí mostu byla podle médií nastavena tak, že o lukrativní zakázku mohlo usilovat jen sdružení firem Viamont DSP, Eurovia a EDS Holding. Zakázka byla přitom zadána v době, kdy byl ministrem dopravy Aleš Řebíček, který byl před nástupem do vlády předsedou představenstva Viamontu DSP. Kritice vedle vysokých nákladů čelila stavba také kvůli pochybnostem, zda je nutné zvedat v Kolíně most pro průjezdy vyšších lodí, když Labe není celoročně splavné.

Skalický se do výběrového řízení na generálního ředitele ŘVC bude hlásit, o čemž už předem informoval ministra dopravy Pavla Dobeše. Rozhodnutí o vypsání výběrového řízení ale komentovat nechtěl s tím, že způsob výběru ředitele podřízené organizace ministerstva náleží ministru Dobešovi.

Podle rejdařů může výběrové řízení souviset s tím, že Skalický na přelomu května a června kritizoval rozhodnutí ministerstva životního prostředí vrátit k dopracování dokumentaci ke stavbě jezu v Děčíně. ŘVC pod Skalického vedením požadavky MŽP označilo za obstrukční a požadovalo výměnu posuzovatele, který za ministerstvo hodnotil dopad stavby jezu na životní prostředí. Stavbu děčínského jezu přitom ministerstvo dopravy považuje za absolutní prioritu v oblasti lodní dopravy.

Zdroj:Logistika
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů