zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Výběrové řízení na ředitele ŘVC

20.07.2012
Vodní cesty
Výběrové řízení na ředitele ŘVC

Ministerstvo dopravy vypsalo výběrové řízení na místo generálního ředitele Ředitelství vodních cest (ŘVC), čehož se obávají čeští rejdaři. Organizaci od loňského října vede Jan Skalický, řízením je ale dosud pouze pověřen. Podle původních vyjádření přitom ministerstvo plánovalo Skalického šéfem jmenovat po vypracování strategie rozvoje ŘVC, kterou Skalický předložil už na přelomu roku. Chystaná personální změna tak může podle rejdařů souviset se Skalického razantním postupem při prosazování jezu v Děčíně.

Podle tajemníka Sekce vodní dopravy při Svazu dopravy ČR Jiřího Astera jsou tyto časté změny důkazem nezodpovědnosti politiků. Lodní doprava je podle něj obor, který v současnosti potřebuje stabilitu a nikoliv tahanice o obsazení klíčových postů. "Nechápu důvod, proč je nyní vypsáno výběrové řízení na ředitele Ředitelství vodních cest. Pan Skalický se ve funkci osvědčil," řekl ČTK Jiří Aster. Další personální výměna na postu ředitele by podle něj resort lodní dopravy poškodila, protože nový ředitel by se musel opět zapracovat. Vloni se ve vedení ŘVC vystřídali celkem čtyři lidé.

Sérii personálních změn na ŘVC odstartovala loňská kontrola Evropského účetního dvora, která objevila množství nedostatků v zadávání projektů. Podle ministerstva dopravy našel účetní dvůr ve zkoumaných projektech ŘVC chybovost blížící se 100 %. Zakázky byly buď předražené, nebo chybně zadané. Pozornost přitáhla zejména sporná zakázka na zvednutí železničního mostu přes Labe v Kolíně za více než 1,2 mld. Kč.

Kritéria pro výběr firmy na zvednutí mostu byla podle médií nastavena tak, že o lukrativní zakázku mohlo usilovat jen sdružení firem Viamont DSP, Eurovia a EDS Holding. Zakázka byla přitom zadána v době, kdy byl ministrem dopravy Aleš Řebíček, který byl před nástupem do vlády předsedou představenstva Viamontu DSP. Kritice vedle vysokých nákladů čelila stavba také kvůli pochybnostem, zda je nutné zvedat v Kolíně most pro průjezdy vyšších lodí, když Labe není celoročně splavné.

Skalický se do výběrového řízení na generálního ředitele ŘVC bude hlásit, o čemž už předem informoval ministra dopravy Pavla Dobeše. Rozhodnutí o vypsání výběrového řízení ale komentovat nechtěl s tím, že způsob výběru ředitele podřízené organizace ministerstva náleží ministru Dobešovi.

Podle rejdařů může výběrové řízení souviset s tím, že Skalický na přelomu května a června kritizoval rozhodnutí ministerstva životního prostředí vrátit k dopracování dokumentaci ke stavbě jezu v Děčíně. ŘVC pod Skalického vedením požadavky MŽP označilo za obstrukční a požadovalo výměnu posuzovatele, který za ministerstvo hodnotil dopad stavby jezu na životní prostředí. Stavbu děčínského jezu přitom ministerstvo dopravy považuje za absolutní prioritu v oblasti lodní dopravy.

Zdroj: Logistika

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Chystané akce
INISOFT s.r.o.
27
7. 2017
27.7.2017 - Seminář, školení
Olomouc, ibis Olomouc Centre
ASIO, spol.s r.o.
28
7. 2017
28.7.2017 - Ostatní akce
od 09:30 do cca 11:00, na YouTube
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí