zpravodajství životního prostředí již od roku 1999

Bionafta - ideální palivo pro městskou hromadnou dopravu

21.11.2012
Doprava
Zemědělství
Urbánní ekologie
Bionafta - ideální palivo pro městskou hromadnou dopravu

Bionafta je ideální palivo pro městskou hromadnou dopravu. Na tom se na tiskové konferenci, která proběhla ve čtvrtek 15. listopadu 2012 na veletrhu Czech Bus v pražských Holešovicích, shodli zástupci kampaně Biopaliva frčí, výrobce - společnosti PREOL a provozovatele MHD v Teplicích - společnosti VEOLIA Transport.

Proč právě Teplice? Protože právě toto město na severu Čech je perfektní ukázkou toho, že využívat moderní paliva namísto běžné nafty se rozhodně vyplatí. "Testované palivo Ekodiesel B100 umožnilo naprosto bezproblémový provoz v letním období a v zimním období s minimálními problémy. Podstatné je, že nebyly třeba ani úpravy na vozidlech, ani v údržbě vozidel. Zaznamenali jsme pouze zanedbatelné zvýšení náročnosti na údržbu. V současnosti máme najeto už přes 7 500 000 kilometrů, takže lze říci, že máme i relevantní data, ze kterých můžeme vycházet," hodnotil Jan Gaisler z VEOLIA Transport.

Ten zmínil, že právě dlouhodobé pozitivní výsledky z provozu inspirovaly společnost k rozšíření tohoto moderního paliva i do dalších společností. "Na základě pozitivních zkušeností jsme začali masivně využívat B100 i v dalších společnosti v rámci skupiny Veolia Transport Česká republika. To znamená, že měsíčně spotřebujeme přibližně šest set tisíc litrů bionafty s výjimkou zimních měsíců. Při teplotách pod minus patnáct stupňů celsia, totiž může nastat problém. Jiné omezení či negativní vliv na průměrnou spotřebu jsme však nezaznamenali," dodal Gaisler.

Teplice přitom nejsou jedinou společností provozující veřejnou dopravu, která využívá výhod bionafty. B100 nebo SMN 30 čerpají autobusy i v Praze či v Uherském Hradišti. "Bionafta je v současnosti pro dopravní podniky opravdu zajímavou alternativou, která je na jedné straně šetrná k životnímu prostředí ve městech a která zároveň vytváří nemalou úsporu nákladů na pohonné hmoty. I v rámci kampaně Biopaliva frčí zaznamenáváme ze strany dopravních společností stále vyšší zájem právě o toto palivo," komentoval současnou situaci šéf kampaně Biopaliva frčí Jiří Trnka.

Ten také vyzdvihl, že bionafta už není palivo pro malé procento uživatelů. "O tom, že bionafta už má své stále spotřebitele a tím i pevné místo na trhu svědčí fakt dlouhodobě vysoké poptávky na českém trhu. V současnosti je spotřeba v ČR na úrovni 250 tis. tun ročně a tato čísla stále rostou. Samozřejmě tomuto trendu napomáhají i pozitivní příklady z praxe, jako například zkušenosti s používáním bionafty ve skupině VEOLIA Transport, která toto palivo používá v řadě svých dceřiných společností," uzavřel Trnka.

Bionafta v podobě B100 je vhodná především pro uzavřené vozové parky. Proto je ideální především pro společnosti zabývající se hromadnou dopravou, či nákladní dopravou. Vzhledem k ukončení podpory zelené nafty se také nově otevírá její širší pole působnosti i v zemědělském sektoru.

Komentáře k článku. Co si myslí ostatní?

Další články
Podněty ZmapujTo
Mohlo by vás také zajímat
Naši partneři
Složky životního prostředí