RegioPanter se představuje
Elektrická jednopodlažní jednotka RegioPanter představuje zcela novou generaci moderních nízkopodlažních vozidel, která nabízejí vysokou kvalitu cestování. Základní vlakovou jednotku nejčastěji tvoří dva až tři vozová souprava, ale pokud je potřeba zvýšit přepravní kapacitu, je možné pomocí automatických spřáhel spojit až čtyři soupravy. Všechny vozy jsou vybaveny hnacím podvozkem se dvěma asynchronními motory a jedním běžným podvozkem. Oproti současným dvouvozovým vlakům spotřebuje RegioPanter až o polovinu méně elektřiny, a to i díky systému rekuperace energie, která vzniká při brzdění. Jednopodlažní regionální jednotka je koncipována jako zcela průchozí, tedy bez vnitřních příček a dveří. Otevřený je i přechod mezi vozy. Většina elektrické výzbroje je umístěna na střeše, čímž se výrazně rozšířil prostor pro cestující.
RegioPanter je určen především pro regionální tratě, kde cestující zajisté ocení pohodlné a komfortní sedačky, klimatizaci či wi-fi připojení. Samozřejmostí je bezbariérový nástup širokými dveřmi, které jsou doplněné výsuvnými stupačkami pro různé výšky nástupišť. Uvnitř vlaku je dostatek místa pro vozíčkáře, jízdní kola nebo kočárky. Soupravy vyrobené ve společnosti Škoda Transportation a Škoda Vagonka také usnadňují orientaci cestujícím díky přehlednému informačnímu systému včetně nápisů pro nevidomé.Foto na:http://www.skoda.cz/cs/produkty/elektricke-jednotky/jednopodlazni-elektricka-jednotka/
Technický popis
Dvouvozová jednotka |
Třívozová jednotka |
|
Délka |
52 900 mm |
79 400 mm |
Výška |
4 260 mm |
4 260 mm |
Šířka |
2 820 mm |
2 820 mm |
Počet sedadel |
147 |
241 |
Výkon |
1 360 kW |
2 040 kW |
Max. rychlost |
160 km/h |
160 km/h |
ZDROJ: Škoda Transportation